رئیس قوه قضاییه طرح پرونده قضایی برادر خود را سیاسی دانست !

صفحه اصلی » خبر » اجتماعی » رئیس قوه قضاییه طرح پرونده قضایی برادر خود را سیاسی دانست !

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران مطرح شدن پرونده قضایی محمدجواد لاریجانی برادرش را دارای انگیزه های سیاسی دانست. به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای لاریجانی سه شنبه ۱۴ شهریور (۴ سپتامبر) در جلسه پرسش و پاسخ با تعدادی از دانشجویان محافظه کار گفت: “بر اساس نقل قولی ۵۰۰ هزار پرونده‌ نزاع با منابع طبیعی […]

صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه ایران مطرح شدن پرونده قضایی محمدجواد لاریجانی برادرش را دارای انگیزه های سیاسی دانست.

رئیس قوه قضاییه طرح پرونده قضایی برادر خود را سیاسی دانست

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای لاریجانی سه شنبه ۱۴ شهریور (۴ سپتامبر) در جلسه پرسش و پاسخ با تعدادی از دانشجویان محافظه کار گفت: “بر اساس نقل قولی ۵۰۰ هزار پرونده‌ نزاع با منابع طبیعی مطرح است. آیا همه‌ آنها را در سایت‌ها منتشر کرده‌اند؟ پس مشخص است که می‌خواهند کار سیاسی کنند.”

تعدادی از سایت های حامی رئیس جمهور ایران، محمد جواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه ایران را به داشتن یک پرونده بزرگ “زمین خواری” در قوه قضاییه متهم کرده اند.

این اتهامات پس از آن به رسانه ها راه یافت که آقای احمدی نژاد دو سال پیش، از “کسی که در اطراف تهران ۳۰۰ هکتار از بهترین زمین‌های دولت را سال‌هاست تصرف کرده” یاد کرد و تعدادی از سایت های خبری، مخاطب این سخنان را محمدجواد لاریجانی دانستند.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان امروز خود، با اشاره ای جداگانه به پرونده برادرش گفت: “نباید فراموش کرد که این موضوع یک بعد سیاسی هم دارد، زیرا بیش از صدها پرونده اختلاف منابع طبیعی وجود دارد اما چرا از میان این تعداد، این پرونده مطرح می‌شود؟”

وی هشدار داد که “انتشار این خبر قبل از محکومیت در سایت‌ها آن هم با عنوان زمین‌خواری، خود جرم است” و در عین حال تاکید کرد: “اگر زنده بودم و محکومیتی صورت گرفت، آن را اجرا می‌کنم.”

آقای لاریجانی همچنین با تاکید بر “مبارزه دستگاه قضایی با مفاسد اقتصادی”، به رسیدگی به “پرونده‌ فساد ۳ هزار میلیاردی” اشاره کرد و افزود: “هنوز این پرونده متهمانی دارد که به اتهامات آنان رسیدگی نشده است.”

اشاره وی به پرونده اختلاس بانک صادرات است که به بزرگترین پرونده تخلف مالی در تاریخ ایران معروف شده است.

رئیس دستگاه قضایی، به این سوال که “آیا اسامی محکومان این پرونده اعلام می‌شود” این گونه پاسخ داد که: “آن‌قدر در روزنامه‌ها اسم آورده‌اند که چیزی نمانده است و من بارها گفته‌ام که نباید ما را در محذور قرار دهند.”

صادق لاریجانی ادامه داد: “مقام معظم رهبری هم بارها چه در جلسات خصوصی و چه در جلساتی که با مسئولان داشته‌اند گفته‌اند که چرا به صرف اتهام، اسامی مطرح می‌شود و بعد چیز دیگری فرمودند مبنی بر این‌ه حتی اگر ضرورت ندارد بعد از قطعیت هم اسم برده نشود.”

او با اشاره به “نامه های پشت پرده” ای که به گفته وی برای تاثیرگذاری بر پرونده اختلاس ۳ هزار میلیارد تومانی نوشته شده، در خصوص مشکلات موجود بر سر راه “احضار مسئولان” اظهار داشت: “ما اگر به مسئول درجه پنجم بگوییم که احضار شده، می‌گوید که چرا مرا احضار کرده‌اید.”

ایسنا در ادامه خبر خود از اظهارات رئیس دستگاه قضایی، نوشته است که وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در مورد علت عدم رسیدگی به پرونده “م.ر” تذکر داده که طبق قانون نباید اسم این فرد مطرح شود و افزوده است: “بارها این شخص و رئیس‌جمهور مطرح کرده‌اند که چرا اسم برده می‌شود.”

صادق لاریجانی در ادامه توضیحات خود، که ظاهرا به پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ایران اشاره داشته، گفته است: “بدانید که ما در این مساله کوتاه نمی‌آییم اما در نظامی هستیم که مناسبات قانونی در کشور حاکم است و اجازه دهید که مسیر طی شود. قضیه که تمام شد ما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

روز گذشته مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، در اظهار نظری راجع به پرونده محمدرضا رحیمی گفته بود که رسیدگی نهایی به این پرونده “برای رعایت مصالحی” متوقف شده است.

یک روز پیش از آن، عباس نبوی از شاگردان معروف محمدتقی مصباح یزدی، نظریه پرداز نزدیک به آیت الله خامنه ای، با ادعای اینکه “دولت حدود ده پرونده قضایی سنگین دارد” گفته بود: “اگر توجه و حکم حکومتی رهبری و احمدی نژاد نبود، بخش هایی از دولت باید به محکمه می رفتند.”

این استاد موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، به ریاست آقای مصباح یزدی، افزوده بود: “البته به این معنی نیست که رهبری جلوی محاکمه را گرفته اند.”


لاریجانی: به ما می گویند سه تفنگدار، البته ما بدمان نمی آید تفنگ داشته باشیم

رئیس قوه قضاییه طرح پرونده قضایی برادر خود را سیاسی دانست

آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی، رییس قوه قضائیه ایران، سه‌شنبه با انتقاد از رسانه ها ی حامی رئیس جمهوری و صدا و سیما گفت «مثلا عکس صندلی های خالی مجلس را تابلو می کنند و می نویسند ۲۸۵ گوسفند زنده خریداریم که این کار رضاخانی است. در یک سایت دیگر هم به ما می گویند سه برادر سه تفنگدار، البته ما بدمان نمی آید تفنگ داشته باشیم اما ما سه تفنگدار نیستیم.»

به گزارش خبرگزاری مهر، رییس قوه قصائیه «در سیزدهمین نشست سالیانه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور» در دانشگاه صنعتی شریف، در مورد نوشته ها و اخبار در برخی از رسانه ها و وبلاگ های موسوم به حامیان دولت گفت: «نباید حرف های موهن و خلاف واقع منتشر شود، زیرا رسانه ها علامت سلامت جامعه هستند ولی در این میان برخی سایت ها که خود را حامی دولت می نامند و شاید رییس جمهور هم خبر نداشته باشد، اخباری می زنند که عنوان مجرمانه دارد.»

سخنان آیت الله لاریجانی در حالی بیان می شود که در تیر ماه سال جاری علی اکبر جوانفکر، مشاور مطبوعاتی رییس جمهوری در ارتباط به اتهام دو فقره نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی مجرم شناخته شده است.

پیشتر، دادگاه تجدید نظر پرونده علی اکبرجوانفکر، مشاور رسانه ای محمود احمدی نژاد و سرپرست موسسه ایران، حکم دادگاه بدوی را تایید کرده و او را به یک سال حبس و پنج سال محرومیت از فعالیت سیاسی محکوم کرده بود.

«اخبار قوه قضاییه، پس از خبر اسب های بندر ترکمن در سیما»

آملی لاریجانی قوه قضاییه را «مظلوم» خوانده و با انتقاد از صدا و سیما گفت: «من توقع ندارم در صداوسیما صحبت کنم، ولی گاهی اقدام صداوسیما توهین و تحقیرآمیز است. به عنوان مثال در اخبار از بازار تهران و پرتقال و اسب های بندرترکمن صحبت می شود ولی در آخر اخبار قوه قضائیه مطرح می شود.»

لاریجانی ادامه داد: «در مورد پرونده های مفاسد اجتماعی و فرهنگی و پرونده های اقتصادی خوب وارد شدیم که نمونه اش پرونده فساد بانکی اخیر است که بدانید هنوز متهم دارد و این اقدامات موجب شده تا براساس آخرین آمارها با کاهش ۱۵ درصدی پرونده های جزایی روبرو شویم که اگر جذب قضات به درستی انجام شود، کار ما بهتر خواهد شد.»

در حالی آقای لاریجانی می گوید که به پرونده های موسوم به فساد مالی «خوب وارد شده» که دوشنبه مصطفی پورمحمدی، رییس سازمان بازرسی کشور، گفته است که پرونده «فساد» محمدرضا رحیمی، معاون اول رییس‌جمهوری ایران، در مراحل بازرسی نهایی‌ در قوه قضاییه و برای «رعایت مصالحی» متوقف شده‌است.

محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، برادر صادق لاریجانی، رییس قوه قضاییه، و علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی، از مدت‌ها پیش با اتهاماتی در ارتباط با «زمین‌خواری» در بخش جوادآباد از توابع شهرستان ورامین استان تهران روبه‌رو است.

 راستی … اگر قسمتی از زندگی تون رو ممتازنیوز تشکیل میده , بهتون توصیه میکنم تولبار ممتازنیوز رو حتما نصب کنید [نصب تولبار] 

کلیدواژه ها: اختلاس،قوه قضاییه،لاریجانی


ممتازنیوز پایگاه اطلاع رسانی علمی , فرهنگی , هنری و تفریحی

تا این لحظه ۶نظر ثبت شده
  1. رحمان محمدی اصل:

    رئیس قوه قضائیه مکرراً می گوید دستگاه قضایی در رسیدگی به مفاسد اقتصادی هیچ گونه خط قرمز نداشته و به همۀ پرونده ها عادلانه رسیدگی کرده : آقای رئیس اگر این طور است که می فرمائید لطفاً پاسخ دهید کی قرار است حسین فریدون و مهدی جهانگیری نیز مثل سایر مفسدان اقتصادی بصورت علنی محاکمه شوند؟ کی قرار است به فساد ۱۲ هزارمیلیاردی بانک تجارت کرمان که ۶ سال از کشف آن گذشته بصورت علنی رسیدگی کنید ؟ کی قرار است به اتهامات مسئولین بانک مرکزی نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ کی قرار است به احتکار خودرو سازان رسیدگی کنید؟ کی قرار است پروندۀ کرسنت و توتال نیز بصورت علنی رسیدگی کنید؟ و … آیا عدالت ایجاب نمی کند با همه یکسان برخورد شود ؟

  2. رحمان محمدی اصل:

    هر چند وداع با دلیر مردان شهید آتش نشانی سخت بود و لیکن شرکت با شکوه ملت در تشیع جنازه حکایت از زنده بودن ارزشهای الهی و آرمانهای والای انسانی داشته و مشت محکمی است بر دهان مستکبران و زور گویان عالم که بی وقفه برای دور نمودن ملت ایران از این ارزشها تلاش می نمایند لذا از هیأت محترم دولت تقاضا می نمائیم از خانواده های معظم این شهدا تجلیل به عمل آورده و مقرر فرمایند همانطور که از محل ثروت های ملی بیش از۹هزاران میلیارد به مفسدان بانک … بدون هیچ گونه سود و کارمزد پرداخت شده مبالغی هم بدون سود و کارمزد از همان محل به آسیب دیده گان پلاسکو و سیل زدگان بیچاره سیستانی پرداخت نمایند ، به خدا ثواب دارد آخه اینها نیز از ملت ایران بوده و در بیت المال سهمی دارند ، مضافاً هر چند قضات و کارکنان دستگاه قضایی چندین برابر آتش نشان ها از بیت المال حقوق دریافت می نمایند تا درفاع از ملت و حراست از بیت المال تلاش نموده و با مفسدان و زیاده خواهان مبارزه کنند ملت از آنها انتظار ندارد که مثل غیور مردان آتش نشانی برای حفظ جان و مال مردم از جان خود بگذرند امّا به خدا روا نیست یک عده غیر تمندانه در راه دفاع از حقوق عمومی از جان بگذرند و عده ای مثل گرگ گرسنه اموال و ثروت های عمومی را غارت و با اعمال نفوذ در دستگاههای متعدد هر گز مجازات نشوند ضمناً اسناد دریافتی های بدون سود مفسدان در اختیار اینجانب موجود می باشد، تلفن تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷

  3. رحمان محمدی اصل:

    از هیأت محترم دولت تقاضا داریم مقرر فرمایند همانطورکه از محل ثروت های ملی بیش از۹هزاران میلیارد به مفسدان بانک … بدون هیچ گونه سود و کارمزد پرداخت شده مبالغی هم بدون سود و کارمزد از همان محل به آسیب دیده گان پلاسکو پرداخت نمایند ، به خدا ثواب دارد، ضمناً اسناد پرداختی به مفسدان در اختیار اینجانب موجود می باشد تلفن تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷

  4. رحمان محمدی اصل:

    پرداخت وام ناچیز۳میلیونی برای بازنشسته ای که ۳۰ سال صادقانه خدمت کرده با قرعه کشی و نوبت بندی است ولی پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد از بیت المال مسلمین بدون هیچ گونه سود و حتی بدون کارمزد به مفسدان بانک تجارت کرمان توسط مدیران متخلف بانک مرکزی بدون نوبت و بدون ضمانت است ، آیا این دور از عدالت و انصاف نیست؟ آیا وجود چنین بی عدالتی برای دولتمردان شرم آور و برای ملت دردآور نیست؟ آیا رسانه ها جمعی زبان گویای ملت نیستند؟ آیا سکوت در مقابل اینگونه غارتگری ها خیانت به ملت و خیانت به کشور نیست ؟ اسناد دریافتی های مفسدان نزد اینجانب موجود می باشد تلفن تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷

  5. رحمان محمدی اصل:

    پرداخت وام ناچیز ۳ میلیونی برای فرهنگیان بازنشسته ای که ۳۰ سال صادقانه در تعلیم و تربیت فرزندان این ملت کوشیده اند با قرعه کشی و نوبت بندی است ولی پرداخت بیش از ۹ هزار میلیارد از بیت المال مسلمین بدون هیچ گونه سود و حتی بدون کارمزد به مفسدان بانک تجارت کرمان توسط مدیران متخلف بانک مرکزی بدون نوبت و بدون ضمانت است ، آیا این دور از عدالت و انصاف نیست؟ آیا وجود چنین بی عدالتی برای دولتمردان شرم آور و برای ملت دردآور نیست؟ آیا رسانه ها جمعی زبان گویای ملت نیستند؟ آیا سکوت در مقابل اینگونه غارتگری ها خیانت به ملت و خیانت به کشور نیست ؟ اسناد دریافتی های مفسدان نزد اینجانب موجود می باشد تلفن تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷

  6. رحمان محمدی اصل:

    با سلام و احترام و با تشکر از همه کسانی که دغه دغه دلسوزی به ملت و آرزوی توسعه کشور را در دل داشته و دارند می رسانم منشأ همه مشکلات کشور اعم از عقب ماندگی و فقدان زیرساخت های لازم برای توسعه ، دردها و بی پولهای ملت مظلوم ایران ، بیکاری جوانان ، ازدیاد طلاق و همینطورمنشأ تمامی فسادها اعم از اخلاقی و غیره ، فسادهای کلان مالی یعنی اختلاس است که مفسدان بی چشم در روز روشن اموال عمومی و ثروت های ملی را غارت و متأسفانه با زد و بند و اعمال نفوذ در دستگاهها نه اصل پول را پس می دهند و نه مجازات می شوند و بدینوسیله مفسدان اقتصادی ملت ایران را دچار فقر مالی و دولت را چنان مفلس نمودند که قوه قضائیه۲۰سال است با کسری بودجه مواجه شده و مجبور گردیده مبالغی از محل درآمدهای عمومی را با افتتاح حساب سپرده مدت دار نزد یکی از بانکها ودریافت سود آن کسری بودجه را تأمین نماید و گسترش و ازدیاد فساد در دو دهه گذشته موجب شده دولت و مجلس نتوانند در این مدت بودجه قوه قضائیه را به حد کفایت افزایش دهند تا رئیس قوه قضائیه در معرض تهمت قرار نگیرد که مهمترین اختلاس ها می توان به بزرگترین اختلاس کشور، یعنی فساد مالی بانک تجارت کرمان به مبلغ ۱۳۲۷۱میلیارد تومان اشاره نمود که در آذر ماه ۹۳ وزیر اقتصاد از آن رونمایی کرد ولی علی رغم گذشت چند سال تا کنون اسم اختلاس کننده این فساد بزرگ افشاء نشد چون دستگاههای نظارتی و قضایی با مخفی کاری و لاپوشانی از افشاء اسم این گروه مفسد جلوگیری نمودند و قطعاً روشن است که با لاپوشانی و مخفی کاری و همچنین با ذکر حروف الفبا نمی شود با فساد مبارزه نمود و یقیناً روشن است تا زمانیکه این لاپوشانی ها و مخفی کاریها ادامه داشته باشد فساد در کشور گسترش پیدا خواهد کرد ، مضافاً گسترش فساد در کشور نیز روشن می نماید مبارزه فساد در کشور عملاً صرفاً یک شعار بوده و دروغی بیش نیست ، علی ایحال گفتنی است که این گروه فاسد در بیش از دو دهه گذشته بیشترین تخلفات مالی و بزرگترین اختلاسها را مرتکب شده و همواره توانسته با استفاده از اعمال نفوذ خود بعد از کشف هر یک فسادهایی که مرتکب شده سریع با لاپوشانی و مخفی کاری از رسانه ای شدن اسم خود جلو گیری و بعد با تکیه بر اعمال نفوذ خود از میزان ارقام فساد ارتکابی کاسته تا جوّ روانی حاکم در جامعه را از بین برده وسپس با نهایت سوء استفاده از اعمال نفوذ خود در دستگاههای نظارتی و قضایی، عمل مجرمانه را از اختلاس به تخلف تغییر داده و با این شیوه در هیچ یک از فسادهایی که مرتکب شده هرگز تن به مجازات نداده که با بررسی فساد بانک تجارت کرمان این مهم به وضوح دیده می شود، لذا تأکید می گردد این گروه مفسد با استفاده از این شگرد خاصّ توانسته در دو دهه گذشته به راحتی منابع ملی را بنا حق تصاحب ، بیت المال مسلمین و درآمدهای عمومی کشور را چپاول و ثروت های ملی را غارت نموده و با پول ملت به بزرگترین غول اقتصادی کشور تبدیل شده ولی با این حال اسم این گروه مفسد هرگز در زمره اختلاس گران ایران ذکر نگردیده و شایان ذکر است تاکنون دست درازی این گروه فاسد به بیت المال قطع نشده و آخرین اختلاسی را که از مورخ ۹/۴/۹۲ در بانک مرکزی شروع نموده بودند هنوز جریان دارد و این سئوال را ایجاد می کند که در پشت پرده این گروه مفسد دست کدام یک از مسئوال بلند پایه کشور است که نمی گذارد با این گروه برخورد شود لذا تقاضا دارم اسم این گروه فاسد را افشاء و در رأس اختلاس گران ایران ذکر کنید ضمناً مستندات دهها تخلف مالی بزرگ این گروه مفسد در اختیار اینجانب می باشد شماره تماس ۰۹۱۴۹۳۰۳۹۳۷

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.