رخدادهای امنیتی سوریه به نقل از روزنامه الوطن

دمشق / واحد مرکزی خبر / سیاسی

روزنامه سوری الوطن امروز در گزارشی از اوضاع امنیتی این کشور خبر داد : نیروهای ارتش مسجد جامع و باستانی شهر حلب را که بنای آن به هزار و سیصد سال پیش برمیگردد، از وجود شورشیان مسلح پاکسازی کردند.
به گزارش واحد مرکزی خبراز دمشق به نقل از الوطن، در عملیات پاکسازی این مسجد موسوم به مسجد اموی ورودی جنوبی آن واقع در مجاورت بازارهای تاریخی شهر ویران شد.
برپایه این گزارش، منطقه غوطه در شرق دمشق از آرامش نسبی برخوردار است، اما برخی از روستاها از جمله بیت سوا، کفربطنا، جربا ، بیت نایم ، حزرما ، جسرین، سقبا و حموریه شاهد درگیری میان شورشیان مسلح و نیروهای نظامی سوریه بود.
به نوشته این روزنامه، انفجار بزرگی روز شنبه در شهر النبک واقع در هشتاد کیلومتری شمال دمشق رخ داد که در اثر آن بیش از ده تن از شهروندان کشته و شماری هم زخمی شدند.
الوطن از استان حمص گزارش داد : ارتش سوریه همچنان عملیاتش را در تعقیب گروههای مسلح تروریستی در حومه شهر القصیر واقع در نزدیک مرزهای مشترک با لبنان ادامه می دهد.
در شهر حماه در مرکز سوریه نیز یگانی از ارتش حمله شورشیان مسلح برای تصرف قله نبی یوسف مشرف بر جاده جورین صلنفه را دفع کرد.
کد ۱۲۹
۲۸۶


IRIBNews RSS PoliticNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.