رقابت های قهرمانی سامبوی آسیا؛علیخواه آذر طلا گرفت

به گزارش روز یکشنبه ایرنا،در این مسابقات که در مجتمع ورزشی ‘جار’ شهر تاشکند پایتخت ازبکستان برگزار شد، علیخواه آذر سامبوکار منهای ۸۲ کیلوگرم کشورمان توانست مدال طلای این وزن را در بخش کامبات سامبو کسب کند.

پیشتر ‘بهنام هدهدی آبکناری’ سامبو کار دسته سنگین وزن در فینال مسابقات قهرمانی آسیایی پس از یک رقابت سنگین حریف قزاق خود را شکست داد و با کسب مدال طلا ، قهرمان آسیا شد.

علیخواه آذر وقتی موفق به ناک اوت حریف ازبک خود شد طرفداران حریف او که با تمام وجود او را تشویق می کردند در بهت و سکوت فرو رفتند.

‘فرشید کریمی’ در وزن ۶۸ کیلوگرم کامبات سامبو و ‘محمد محمدپوری’ در وزن ۷۴ کیلوگرم و ‘حمزه وهابی’ در وزن ۹۰ کیلوگرم به مدال برنز وزن های خود دست یافتند.

تیم ملی ایران در این مسابقات دو مدال طلا و پنج مدال برنز را بدست آورد.

‘رضا اسکندری’ داور بین المللی کشورمان در این مسابقات قضاوت های خوبی از خود به نمایش گذاشت.

سرپرستی تیم برعهده ‘عباس علی اکبری’رییس انجمن سامبوی ایران می باشد.

در مسابقات قهرمانی سامبوی آسیا که از ۱۸ تا ۲۰ خرداد ماه امسال در شهر تاشکند برگزار شد، ورزشکاران جمهوری اسلامی ایران، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق، یمن، اردن، سوریه، فلسطین، لبنان، افغانستان، پاکستان، هندوستان، نپال، مالزی، اندونزی، سنگاپور، کره جنوبی، تایوان و ازبکستان حضور داشتند.

مسابقات آسیایی سامبو با همکاری فدراسیون سامبوی آسیا، وزارت فرهنگ و امور ورزش ازبکستان و آکادمی وزارت کشور ازبکستان برگزار شد.

تیم ملی سامبو و کامبات سامبوی جمهوری اسلامی ایران روز یکشنبه صبح تاشکند را از طریق ترکیه به مقصد تهران ترک کرد.

رشته رزمی سامبو یک سیستم مبارزه استفاده از دست است که در برابر دشمنان مسلح و غیرمسلح کاربرد دارد.

این رشته ورزشی در سال ‎ ۱۹۳۰و بعد از جنگ میان ژاپن و روسیه و توسط افسران ارتش کشور روسیه موجودیت یافت و هم اکنون در سراسر جهان شناخته شده است.

آساق**ش.ع**۱۵۵۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۴۸۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.