رکورد موبایل های آلوده به بدافزار به نام چین، اوکراین و عربستان سعودی ثبت شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

در نیمه اول سال جاری میلادی بیش از ۵۰ هزار تهدید ناشی بدافزار موبایل شناسایی شدند که ۲۱ میلیون دستگاه تلفن همراه را آلوده کردند.
 
به گزارش آژانس خبری صنعت ارتباطات (سینا)، طبق اعلام شرکت نرم افزاری آنتی ویروس NQ Mobile، پنج بازاری که بیشترین تاثیر را از این بدافزارها داشته اند به نسبت سهم بازار آنها در دنیا چین با ۳۱٫۷ درصد، روسیه با ۱۷٫۲ درصد، هند با ۱۰٫۴ درصد، آمریکا با ۶٫۵ درصد و تایلند با ۶ درصد بوده است.
 
چین با ۶٫۷ میلیون دستگاه تلفن همراهی که به این بدافزارها آلوده شده اند، در صدر این بازار قرار دارد و در مقایسه با فصل اول سال با رشد ۴۳ درصدی مواجه بوده است.
اوکراین نیز با رشد متاثرکننده ای مواجه بوده است بطوریکه میزان آلوده شدن دستگاه های موبایل این کشور به بدافزارها در فصل دوم سال در مقایسه با فصل اول رشد ۴۸۵ درصدی داشته است.
روسیه و اوکراین با هم تقریبا ۲۰ درصد از تلفن های آلوده جهان به بدافزارها را در اختیار دارند.
آلودگی تلفن های همراه در عربستان سعودی نیز در فصل دوم سال جاری میلادی ۲۸٫۴۶ درصد افزایش داشته است.
کشورهای جنوب آسیا شامل اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام نیز در لیست ۱۰ بازار اصلی آلوده قرار دارند و در کنار یکدیگر ۱۲ درصد از موبایل های آلوده جهان به بدافزارها را در اختیار دارند.
در این میان هند و آمریکا با کاهش قابل توجهی در آلودگی به بدافزارها مواجه بوده اند بطوریکه هر یک به ترتیب کاهش ۸۸ و ۶۳ درصدی را در فصل دوم سال ۲۰۲۴ در مقایسه با فصل اول تجربه کردند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.