سرخ و زرد در اندیشه صدرنشینی

جام جم آنلاین: صدرنشینی در گروه سوم و چهارم هدف اول و آخر سپاهان و پرسپولیس در بازی‌های امشب لیگ قهرمانان آسیاست با این تفاوت که سپاهان در یک قدمی این مهم قرار دارد و پرسپولیس و دنیزلی چشم به ساق‌های یاران فرهاد مجیدی در بازی همزمان گروه دارند.

مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امشب در شرایطی برای دو نماینده فوتبال کشورمان به پایان می‌رسد که قهرمان سه دوره پیاپی لیگ برتر ایران با روحیه‌ای بالا در فولادشهر اصفهان پذیرای الاهلی عربستان است و در صورت کسب پیروزی در این دیدار به عنوان صدرنشین گروه راهی مرحله حذفی خواهد شد، جایی که حریف احتمالی‌اش استقلال تهران است.

در غیر این صورت سپاهان به عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله یک هشتم نهایی خواهد شد و باید در تک بازی حذفی در امارات به مصاف الجزیره برود، چیزی که به هیچ عنوان خوشایند زلاتکو کرانچار و هواداران متعصب اصفهانی سپاهان نیست.

اما در گروه چهارم شرایط برای پرسپولیس قدری دشوار می‌نماید. شاگردان مصطفی دنیزلی گرچه در دیدار رفت با قاطعیت هرچه تمام تر ۶ بر یک الشباب امارات را با شکست بدرقه کردند، اما صرف نظر از پیروزی۲ ـ یک مقابل فولاد، پرسپولیس در هفته‌های اخیر اصلا حال و روز خوشی نداشته است و تیمی که براحتی می‌توانست صدرنشینی خود را در گروه مسجل کند حالا برای فرار از حذف زودهنگام نباید دست خالی از امارات بازگردد.

با وجود این پرسپولیس مقابل الشباب با توجه به قعرنشینی و بی‌انگیزه‌گی حریف کار دشواری برای کسب پیروزی ندارد و در صورت رسیدن به سه امتیاز این بازی باید امیدوار باشد در دیداری که نیم ساعت پس از بازی سرخپوشان و در عربستان خاتمه می‌یابد یاران فرهاد مجیدی در الغرافه قطر بتوانند الهلال را در عربستان متوقف کنند که در این صورت پرسپولیس به عنوان صدرنشین راهی مرحله حذفی خواهد شد و در روز سه خردادماه در تهران میزبان یکی از دو تیم بن یاس امارات یا پاختاکور ازبکستان خواهد بود اما در صورت دوم شدن شاگردان مصطفی دنیزلی باید در این روز در عربستان به مصاف تیم پرقدرت الاتحاد بروند.

خط و نشان دنیزلی و بونامیگو

دیروز در آستانه این بازی مصطفی دنیزلی در شرایطی که شیث رضایی را به همراه داشت در نشست خبری شرکت کرد و گفت: با توجه به شرایط جدول بخوبی اهمیت بازی با الشباب را می‌دانیم بنابراین آماده حضور در این بازی سخت هستیم، سخت از این جهت که الشباب تیم خوبی است و ما در تهران توقع نداشتیم ۶ بر یک پیروز شویم.

وی با اشاره به عدم همزمانی دیدارهای روز پایانی، اظهار کرد: نمی‌خواهم بگویم برای این بازی ترس دارم، اما مثل اروپا بازی‌های اینچنین باید همزمان برگزار شود. به هر حال این نیز مهم نیست، چرا که ما آمده‌ایم یک نتیجه خوب بگیریم.

دنیزلی در پاسخ به این سوال که آیا بی‌انگیزگی الشباب کار شما را راحت کرده است، تصریح کرد:این موضوع کار را سخت و بازی را برای ما خطرناک می‌کند. الشبابی‌ها دوست دارند کار جدیدی انجام دهند و به همین دلیل کار ما راحت نیست.

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به این سوال که فکر می‌کند بازی در هفته پایانی مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا جوانمردانه برگزار می‌شود، گفت: در تمام دوران بازیگری و مربیگری‌ام همه بازی‌ها را جوانمردانه دیدم. اینجا هم ان‌شاءالله همین طور خواهد بود و مشکل خاصی نیست.

این در حالی بود که پائولو بونامیگو سرمربی الشباب در این باره تصریح کرد:انگیزه بسیار بالایی داریم که در نهایت نتیجه را به نفع خودمان تمام کنیم و اصلا مهم نیست شانسی برای صعود نداریم.

وی با تاکید بر این‌که به فکر انتقام‌گیری از پرسپولیس نیست، گفت: به فکر انتقام گرفتن از پرسپولیس نیستیم، اما به تک تک بازیکنانم اعتماد دارم و می‌دانم فردا یکی از بهترین بازی‌های خود را برای حفظ آبروی الشباب انجام می‌دهند چون معتقدم نتیجه بازی رفت تنها یک اتفاق بود.

کرانچار: فقط برای سرگروهی به میدان می‌رویم

زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از بازی تیم‌های سپاهان و الاهلی عربستان گفت: ما بعد از قهرمان شدن در مسابقه‌های لیگ برتر از روحیه خوبی برخورداریم و سعی می‌کنیم به بهترین شکل، مقابل الاهلی ظاهر شویم تا بتوانیم به عنوان تیم اول صعود کنیم.

سرمربی سپاهان افزود: بازیکنان نیز سعی خواهند کرد به خاطر هواداران یک بازی خوب انجام دهند هرچند که ما چند بازیکن مصدوم نیز داریم که امیدواریم امید ابراهیمی، برونو سزار و فابیو جانواریو که کمی مصدومیت دارند بتوانند در بازی فردا حاضر شوند.

کرانچار تصریح کرد: الاهلی تیم بسیار خوبی است که از مربی خوب و باتجربه‌ای بهره می‌برد و ما برای این تیم احترام خاصی قائلیم، اما سعی خواهیم کرد با یک بازی منطقی تیم تاکتیکی الاهلی را با شکست بدرقه کنیم. ما شرایط خوبی داریم و بازیکنان ما نیز آنقدر عاقل هستند که بدانند دیگر قهرمانی در لیگ برتر به پایان رسیده است و باید به بازی در جام باشگاه‌های آسیا فکر کنند. مطمئن هستم که آنها دارای یک شخصیت مثبت هستند و می‌خواهند با یک بازی منطقی، سرگروه لیگ شوند.

برنامه امروز لیگ قهرمانان آسیا

گروه سوم:لخویای قطرـ النصر امارات(۰۰‌/‌۱۹)‌/‌ سپاهان ایران ـ الاهلی عربستان(۳۰‌/‌۲۱)

گروه چهارم:الشباب امارات ـ پرسپولیس ایران(۳۰‌/‌۲۰)‌/‌ الهلال عربستان ـ الغرافه قطر(۰۰‌/‌۲۱)

گروه هفتم:ناگویای ژاپن ـ سنترال استرالیا(۰۰‌/‌۱۹) ‌/‌ تیان جین چین ـ سئونگ نام کره جنوبی(۳۰‌/‌۱۹)

گروه هشتم:بوری رام تایلند ـ گوانگجو چین(۳۰‌/‌۱۷)‌/‌ جونبوک کره جنوبی ـ کاشیوای ژاپن(۰۰‌/‌۱۹)

 

 

 

 


 

 

 

 


امید توفیقی – گروه ورزش


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.