سقوط ۱۲ دلاری طلا در ۵ ساعت/اونس ۱۶۰۰ دلاری نزدیک است؟

این در حالی است که داد وستدهای هفته کاری جاری در روز دوشنبه با نرخ ۱۶۴۲ دلار به ازای هر اونس آغاز شده بود. در پی افزایش شتاب کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی، این سوال برای سرمایه گذاران مطرح شده که سقوط طلا تا کجا ادامه پیدا می کند؟

رویترز در این خصوص می نویسد:” با توجه به شرایط به وجود آمده در اروپا که کاهش بهای یورو را به دنبال داشته است، بسیاری از سرمایه داران را به خرید این فلز ارزشمند در بهایی پائین تر علاقمند کرده است. این موضوع به گونه ای می باشد که اگر بهای اونس جهانی طلا تا بهای ۱۶۰۰ دلار در هر اونس با کاهش رو به رو شود، میزان تقاضا ها برای این فلز ارزشمند افزایش خواهد یافت.”

پیشتر برخی از فعالان بازارهای مالی، بهای اونس جهانی طلا را تا آخر ماه میلادی جاری بین ۱۶۲۰ تا ۱۶۸۰ دلار در هر اونس پیش بینی می کردند.

حال شرایط به گونه ای رقم خورده است که بسیاری از رای دهندگان در یونان و فرانسه با اجرای مرحله ی جدید طرح ریاضت اقتصادی در کشورهایشان مخالفت خود را به شدت اعلام کرده اند.

 لذا با کاهش بهای یورو نسبت به بهای دلار در بازارهای جهانی، بهای اونس جهانی طلا با شتاب بیشتری رو به کاهش گذاشته است.

گذشته از این بهای نفت در ماه گذشته با ۷ درصد کاهش رو به رو شده که این کاهش سبب شده است تا از میزان نگرانی سرمایه داران نسبت به افزایش سطح تورم کاسته شود. به همین علت طلا با کاهش سطح تقاضا رو به رو شده است.

بر این اساس کارشناسان خوش بینانه تر از گذشته پیش بینی می کنند در صورت ادامه وضعیت موجود قیمت طلا به کمتر از ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد.

تنها این امیدواری وجود دارد که رشد واردات طلا به کشور هندوستان و افزایش سطح تقاضا در این کشور بهای اونس جهانی طلا را با افزایش اندکی مواجه کند.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.