تحرکات منفی در حوزه بازار طلایی رنگ

۱۷فروردین۱۳،

بینا- طلا در شرایطی هفته قبل را پشت سر گذاشت که در سطح جهانی و در بازار نیمه تعطیل داخل با ریزش قیمتی مواجه بود.
براساس گزارش طلا، بازار طلای داخل در هفته قبل که در حالت نیمه تعطیل بسرمی برد، قیمتها سیر نزولی طی کرد و ارزش هر گرم طلای ۱۸ عیار با افت ۲۱۴۶ تومانی در آخر هفته به ۱۳۱ هزار و ۳۵۴ تومان رسید.
براساس این گزارش، بازارهای جهانی طلا شاهد شیب تندتری در کاهش قیمتها بودند و ارزش هر اونس طلا از نرخ ۱۶۰۰ دلار و ۹ سنت روز شنبه به ۱۵۴۶ دلار و ۸۰ سنت در روز پنج شنبه رسید یعنی افتی در حدود ۵۳ دلار و ۳۰ سنت.
بنابراین گزارش، در روز شنبه بهای طلا در بازارهای جهانی با پایان یافتن معاملات هفتگی در سطح ۱۶۰۰ دلار و ۹ سنت بسته شد. در روز یکشنبه قیمتها در بازار داخلی در هر مثقال طلای ۱۷ عیار به ۵۷۸ هزار تومان و در هر گرم طلای ۱۸ عیار به ۱۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان رسید.
بر پایه این گزارش، در روز دوشنبه قیمت طلا در سطح جهانی با نوسان جزئی در هر اونس به ۱۶۰۰ دلار و ۱۰ سنت رسید.
بازار داخل در این روز به مناسبت روز جمهوری اسلامی تعطیل بود.
این گزارش می افزاید، در روز سه شنبه ۲۳ دلار و ۵۰ سنت از ارزش بهای طلا در سطح جهانی کاسته شد و با نرخ ۱۵۷۶ دلار و ۶۰ سنت به فروش رسید.
در این روز بازار طلای داخل به مناسبت روز طبیعت تعطیل بود.
بنابر گزارش پایگاه اینترنتی طلا، در روز چهارشنبه افزایش ارزش دلار در برابر سبدی از ارزهای معتبر بین المللی سبب کاهش ارزش طلا تا سطح ۱۵۷۰ دلار و ۷۰ سنت شد.
در همین روز طلا در بازار نیمه تعطیل تهران با کاهش ۴ هزار تومانی تا سطح ۵۷۴ هزار تومان در هر مثقال و تا بهای ۱۳۲ هزار و ۵۰۸ تومان در هر گرم طلای ۱۸ عیار پایین رفت.
شایان ذکر است، در روز پنج شنبه اونس جهانی با روند نزولی به ۱۵۴۶ و سپس ۱۵۳۷دلار هم رسید که البته این نرخ در روز جمعه تا سطح ۱۶۶۱ دلار و ۸۶ سنت نیز بالا رفت.
در بازار داخل در روز پنج شنبه، هر مثقال طلا با افت ۵ هزار تومانی به ۵۶۹ هزار تومان و هر گرم طلای ۱۸ عیار با نرخ ۱۳۱ هزار و ۳۵۴ تومان معامله شد.
گفتنی است، در بازارهای جهانی کاهش نگرانی سرمایه گذاران نسبت به بحران منطقه یورو، افزایش شاخص های سهام، تنش در کره شمالی و جنوبی وافزایش فروش طلا از درخشش طلا کاست و هر اونس طلا را تا دامنه ی۱۵۴۱ دلار و ۱۴ سنت پایین برد، هر چند بر این بها دوام نیاورد و به محدوده ی ۱۵۸۳ دلار و ۳۰ سنت بازگشت که نسبت به بهای ۱۶۰۰ دلاری روز شنبه افت بیش از ۱۶ دلاری را به ثبت رساند.
قابل ذکر است، تحلیلگران اقتصادی با توجه به سیر نزولی طلا که از اکتبر قبل آغاز گردیده، ورود هر اونس طلا را به کانال تجاری پایین تر یعنی سطح ۱۵۳۰ دلار را غیر محتمل نمی دانند.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.