سه سبب صعود طلا به ۱۶۰۰ دلار تا پایان ۲۰۲۴

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در شرایطی که صعود طلا، قیمت این فلز را به بالاترین سطح در حدود سه هفته قبل رسانده، آنتم بلانشار، مدیرعامل شرکت “آنتم ولت” که طلا و نقره فیزیکی به مصرف کنندگان آمریکایی می‌فروشد، معتقد است طلا می‌تواند حدود ۲۰ درصد تا پایان سال صعود کند و به ۱۶۰۰ دلار در هر اونس برسد

خبراقتصادی:به گزارش سی.ان.بی.سی، وی سه سبب را برای این نظر عنوان کرده که همگی با عوامل بنیادین در ارتباطند: اول به نظر می‌رسد فشار ناگهانی فروش استقراضی نقش موثری ایفا می‌کند. به عبارت دیگر بسیاری از سرمایه گذاران معاملات فروش را به سبب احتمال کاهش قیمت واگذار می‌کنند اما اکنون که قیمت طلا در چند روز معامله متعدد صعود کرده، این سرمایه گذاران درصدد تامین فروش‌های قبلی خود برآمده اند یعنی معامله فروشی را که واگذار کرده اند، با متحمل شدن ضرر خریداری می‌کنند زیرا در حال حاضر طلا به قیمت بالاتری معامله می‌شود. بازرگانان حرفه ای نیز قبول دارند که پیش خرید برای تامین فروش‌های قبلی و همچنین افزایش شمار معاملات خرید، به نفع طلا است.

دلیل دوم، افزایش تقاضا برای طلا در هند و چین است که کاتالیزور دیگری برای این فلز گرانبها است. مصرف طلای چین در نیمه اول امسال بیش از ۵۰ درصد افزایش یافت و انتظارات را نسبت به پیشی گرفتن این کشور از هند به عنوان بزرگ‌ترین مصرف کننده طلا در جهان تقویت کرد.

سوم اینکه بزرگ‌ترین عامل تقویت قیمت‌های طلا این انتظار است که فدرال رزرو آمریکا نرخ‌های بهره را نزدیک به صفر نگه خواهد داشت. با اینهمه هرگونه صحبت در مورد کاهش تدابیر محرک پولی این بانک، وضعیت طلا را تغییر خواهد داد اما بلانشار با اشاره به کندی احیای بازار کار آمریکا و اقتصاد این کشور، معتقد است کاهش تدابیر محرک پولی منتفی است.

اگرچه معامله‌گران حرفه ای صعود را برای طلا پیش بینی می‌کنند اما بدبینی بسیاری در میان معامله‌گران در مورد رقم ۱۶۰۰ دلار مورد نظر بلانشار وجود دارد. به نقل از این معامله‌گران، با اینکه عوامل بنیادین مهم می باشند اما عوامل تکنیکی نیز نقش کلیدی دارند. یک نشانه بزرگ این است که طلا با وجود قوی‌تر شدن دلار، صعود کرده است. بنا بر پیش بینی این معامله‌گران، سطح مقاومت بعدی برای طلا ۱۳۴۸ دلار و پس از آن ۱۳۸۰ دلار خواهد بود و در آن صورت این فلز توان رسیدن به سطح ۱۴۵۰ دلار در هر اونس را دارد.

کیلبرگ، بنیانگذار و مدیرعامل کی.کی.ام فایننشیال نیز معتقد است در صورتیکه طلا بتواند از ۱۴۲۰ دلار عبور کند، می‌تواند به ۱۵۲۵ دلار نیز برسد. بنیانگذار iiTrader نیز اولین سطح مقاومتی برای طلا را ۱۳۵۰ دلار و پس از آن ۱۴۰۰ و ۱۴۷۰ دلار می‌داند ولی به عقیده وی، پیش بینی صعود طلا به ۱۶۰۰ دلار بسیار بلندپروازانه است.

بهای طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور روز چهارشنبه با ۰٫۲ درصد کاهش، به ۱۳۲۳ دلار در هر اونس رسید. طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک نیز ۱۳۲۰ دلار در هر اونس معامله شد./اتحادیه طلا


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.