سه چهره شاخص سینمای اسپانیا در یک فیلم همکار می‌شوند

به گزارش خبرآنلاین، فیلم جدید پدرو آلمودوار در مرحله پیش‌تولید است.
 

آنتونیو باندراس و پنه‌لوپه کروز برای بازی در «عشاق گذرا» مذاکرات نهایی را انجام می‌دهند. آن‌ها قرار است در یک صحنه مقابل هم نقش‌آفرینی کنند.
 

این اولین همکاری مشترک این دو بازیگر اسپانیایی در یک فیلم است. هر دو آن‌ها به تنهایی سابقه همکاری با آلمودوار را دارند. صحنه‌های مربوط به باندراس و کروز در یک روز فیلمبرداری می‌شود.
 

«عشاق گذرا» یک کمدی و فیلمی پر از بازیگر است. فهرست کامل بازیگران در روزهای اخیر اعلام شد. آلمودوار گروهی از معروف‌ترین بازیگران اسپانیایی را گرد هم آورده است.
 

انتظار می‌رود خاویر کامارا («با او حرف بزن») بازیگر نقش اصلی «عشاق گذرا» باشد. گی‌یرمو تولدو، رائول آروالو، هوگو سیلوا، سیسیلیا راث، میگل آنجل سیلوستر، بلانکا سوارز، خوزه ماریا یازیک و آنتونیو د لا توره دیگر بازیگران این فیلم هستند.
 

داستان «عشاق گذرا» همزمان با یک حادثه هوایی روی می‌دهد. مسافران که نگران جان خود هستند، رازهای خود را برملا می‌کنند.
 

به گفته آگوستین آلمودوار، برادر پدرو آلمودوار و تهیه‌کننده فیلم‌های او، «عشاق گذرا» یک «کمدی جنون‌آمیز» به سبک و سیاق فیلم‌های آلمودوار در دهه ۱۹۸۰ است.
 

این فیلم بهار ۲۰۲۴ همزمان در کشورهای مختلف روی پرده می‌رود و انتظار نمی‌رود تا پیش از آن در هیچ جشنواره سینمایی به نمایش درآید. کسانی که فیلمنامه را خوانده‌اند می‌گویند بازمزه‌ترین فیلمنامه‌ای است که آلمودوار در سال‌های اخیر نوشته است.
 

«عشاق گذرا» پنجمین همکاری کروز با آلمودوار است. آن‌ها پیش از این در فیلم‌هایی چون «همه چیز درباره مادرم» (۱۹۹۹) و «بازگشت» (۲۰۰۶) با هم کار کردند. کروز برای فیلم «ویکی کریستینا بارسلونا» ساخته وودی آلن برنده اسکار بهترین بازیگر زن مکمل شد.
 

باندراس در هفت فیلم با آلمودوار همکاری کرده است. او با حضور در فیلم‌های این فیلمساز هم‌وطن خود از جمله «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» به شهرت رسید و پارسال ۲۰ سال پس از فیلم «مرا باز کن! مرا ببند!» (۱۹۹۰) در فیلم «پوستی که در آن زندگی می‌کنم» با او کار کرد.
 

آلمودوار سال ۲۰۰۳ برای «با او حرف بزن»‌ برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شد و برای همین فیلم نامزد اسکار بهترین کارگردان بود.

او برای «همه چیز درباره مادرم» جایزه بهترین کارگردان را از جشنواره فیلم کن دریافت کرد و برای «بازگشت» برنده جایزه بهترین فیلمنامه از این جشنواره شد. آلمودوار سال ۱۹۸۸ هم برای فیلم «زنان در آستانه فروپاشی عصبی» جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره ونیز گرفت.

«گل راز من»، «آموزش بد» و «آغوش‌های گسسته» از دیگر فیلم‌های اوست.
 

اسکرین دیلی / ۱۳ ژوئن / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.