سیل واردات خودروهای کره ای مسئولان فرانسوی را نگران کرده است

سیل واردات خودروهای کره ای مسئولان فرانسوی را نگران کرده است

عصر خودرو : همزمان با افزایش بحران تولید در شرکت های خودروسازی فرانسه، مسئولان اقتصادی و صنعتی این کشور نگران موج واردات خودروهای ساخت کره جنوبی هستند که با کیفیت قابل مقایسه با خودروهای فرانسوی، بهای کمتری دارد.

به نقل از ایرنا براساس گزارش های انتشار یافته، واردات روزافزون خودروهای ارزان قیمت و دارای کیفیت ساخت کره جنوبی زمینه ساز نگرانی مسوولان فرانسوی شده است.

 آمارها نشان می دهد در شرایطی که فروش خودروهای ساخت فرانسه از اول سال جاری میلادی با کاهش چشمگیر در داخل این کشور مواجه شده است، خودروهای تولید دو شرکت عمده خودروسازی کره جنوبی بین شهروندان فرانسوی و اروپایی با استقبال بیشتر مواجه شده است.

ارزان بودن قیمت خودروهای ساخت کره، بالا بودن استانداردهای زیبایی و کیفی از جمله پنج و هفت سال گارانتی از دلایل فروش بیشتر در فرانسه و برخی بازارهای اروپایی معرفی شده است.

این درحالی است که کارخانه های بزرگ خودروساز فرانسوی شامل ‘ پژو – سیتروئن’ و ‘ رنو’ نیز اعلام کرده اند که از ماهها پیش به دلیل افت فروش داخلی با کاهش نسبی درآمد مواجه شده اند.

دراین میان، پژو اعلام کرده که در نظر دارد افزون بر تعطیلی کارخانه خود نزدیک پاریس با سه هزار پرسنل، تا سال ۲۰۲۴ نیز حدود هشت هزارتن از کارکنان خود در فرانسه را برکنار کند.

با توجه به این تصمیم که با هدف اشتغالزایی دولت سوسیالیست فرانسه همخوانی ندارد، مسوولان صنایع این کشور از جمله ‘ آرنو مونتبور’ وزیر احیای تولید را به تکاپو و چالش انداخته است.

گرچه از پنجشنبه گذشته تعطیلات دو هفته ای تابستانی در فرانسه آغاز شده و دولت نیز فعالیت های خود را کاهش داده، مونتبورگ با نگرانی از سرنوشت صنایع و احتمال شکل گیری موج بیکاری در ماههای آتی، از کمیسیون اروپایی خواسته در زمینه واردات خودروهای تولید کره جنوبی که راه صادرات آن به اروپا تسهیل شده است بازبینی کرده و بر اوضاع نظارت بیشتری داشته باشد.

مسوولان صنایع خودروسازی فرانسه معتقدند که واردات آزاد خودروهای ساخت کره زمینه ساز بی نظمی درعرضه و توزیع محصولات خودروهای فرانسوی شده است.

براین اساس، دولت فرانسه از این کمیسیون خواسته برنحوه واردات خودرو از کره جنوبی به شماری از کشورهای اروپایی نظارت بیشتری داشته و محدودیت هایی قایل شود.

این درحالی است که دولت فرانسه نیز تلاش می کند با ارایه طرح های حمایتی از صنایع خودروسازی که شاهد افول است و با بحران مالی کم سابقه ای دست و پنجه نرم می کند، مانع اخراج انبوه کارکنان صنایع خودروسازی در ماههای آتی شود.

از سوی دیگر، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه که در چارچوب شعار انتخاباتی احیای صنایع و اقتصاد، وعده کرده دستکم سالانه فقط در حوزه آموزش و پرورش ۱۵۰ هزار شغل ایجاد کند، اکنون در برابر این واقعیت قرار دارد، ظرف ماههای اخیر روند رشد نرخ بیکاری همچنان ادامه یافته است.

براساس مقررات در حال اجرا و درچارچوب تجارت آزاد جهانی، کره جنوبی بخشی از خودروهای تولیدی خود را به بازارهای اروپایی صادر می کند.

بررسی ها نشان می دهد که در ماههای ژانویه و فوریه ۲۰۱۲ شمار خودروهای کره ای وارد شده به بازار های اروپایی درمقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۱ حدود ۵۰ درصد افزایش داشته و در این میان خودروهای کوچک گازوئیل سوز در فرانسه و دیگر بازارها خریداران بیشتری داشته است.

دولت فرانسه معتقد است که برای کنترل و نظارت بیشتر برنحوه واردات خودروهای کره ای، کمیسیون اروپایی باید داشتن مجوز واردات را برای وارد کنندگان خودروهای ساخت این کشور به اروپا الزامی کند.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.