شانس احمد شفیق برای پیروزی در انتخابات پایین تر از ۲۵ در صد است

به گزارش ایرنا، عبدالرحیم روز چهارشنبه در اظهاراتی در قاهره گفت: آنچه در مورد برسر کار آمدن شفیق ترویج می شود غیر قابل قبول است و مردم مصر خود رییس جمهوری کشورشان را تعیین خواهند کرد.

وی افزود:ما مخالف رسیدن شفیق به پست ریاست جمهوری هستیم زیرا که وی بخشی تفکیک ناپذیر از رژیم سابق است و بین ما و این رژیم حق خون شهدای انقلاب مصر وجود دارد .

عبدالرحیم گفت: ما تنها در یک صورت موافق رسیدن شفیق به ریاست جمهوری هستیم و آن برگزاری انتخاباتی سالم و دمکراتیک و بدون تقلب است و در این صورت محال است که بتواند به ریاست برسد.

وی گفت:شفیق تنها می تواند به رای قبطی ها (مسیحیان) و وابستگان به رژیم سابق امیدوار باشد اما ملت آزادیخواه مصر برسرکار آمدن رژیم سابق بوسیله شفیق را نمی پذیرد و نمایندگان مناطق قبیله ای در مصر اعلام کردند که هرگز به این فرد رای نخواهند داد.

عبدالرحیم با اشاره به اینکه کسانی که در مرحله اول انتخابات به عبدالمنعم ابوالفتوح و حمدین صبحی رای دادند به محمد مرسی رای خواهند داد گفت:۵۰ در صد مردم مصر در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری شرکت نکردندکه با بالا آمدن شفیق تحریک شده و در دور دوم به مرسی رای خواهند داد.

وی تاکید کرددرصورت تقلب درمرحله دوم انتخابات و پیروزی شفیق علیه وی دست به انقلاب جدید خواهیم زد زیرا که هدف ما ساختن مصر نوین بر مبنای دمکراسی است.

سخنگوی گروه پارلمانی مصر بر اهمیت نقش نظارتی و قانونی پارلمان بر عملکرد رییس جمهوری آینده تاکید کرد و گفت:مردم مصر نمی پذیرند که رییس جمهوری آینده نقش سلطه گرایانه داشته باشد بلکه خواهان فردی هستند که حقوق ستم دیدگان را بازگرداند.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری مصر روزهای ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه جاری برگزار خواهد شد.

مترجمام **۱۴۳۹**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۶۱۲۸۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.