شناسایی تعداد زیادی از کانون‌های مبلغ کالاهای خارجی با نام‌های ایرانی

احسان الله حجتی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به مسئولیت دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد در اجرای قانون مربوط به ممنوعیت تبلیغ کالاهای خارجی با نام‌های ایرانی، گفت: این موضوع مصوبه شورای فرهنگ عمومی است و ما هم موظف به اجرای آن هستیم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: با قاطعیت عرض می‌کنم در حال حاضر قسمت عمده شرکت‌هایی که اقدام به تبلیغ کالاهای خارجی با نام‌های ایرانی می‌کنند، فاقد مجوز هستند و ما آنها را هم شناسایی کرده‌ایم.

وی افزود: اطلاعات مربوط به این بنگاه‌ها، کانون‌ها و شرکت‌ها توسط کمیته‌هایی که در ادارات کل ارشاد در همه استان‌های کشور تشکیل شده، استخراج شده و به زودی برابر مقررات با آنها برخورد می‌شود.

حجتی ادامه داد: البته هستند دستگاه‌هایی که بدون اینکه مجوزی از ما داشته باشند، مجوز جعلی برای فعالیت به این کانون‌ها داده‌اند که ما آنها را هم شناسایی کرده‌ایم و فهرست آنها را به مراکز مافوقشان اعلام کرده‌ایم.

مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: برخی دوستان می‌گویند فلان تابلویی که قبلاً بوده، الان هم هست، این نکته را می‌پذیریم ولی برخورد با آن نیازمند تدوین آئین نامه‌ای مستقل و جدید است و به همین خاطر ما در دوره جدید برای هر مجوزی که صادر می‌کنیم، تاریخ انقضا تعیین کرده‌ایم.

وی ادامه داد: در این مسیر ما به دنبال ایجاد محدودیت نیستیم بلکه خدفمان تنها ساماندهی تبلیغات محیطی سطح شهرها بر اساس آنچه شورای فرهنگ عمومی به ما ابلاغ کرده، است و معتقدیم این کار باید بر اساس اصولی مشخص و قانونی صورت گیرد.

حجتی بر لزوم اختصاص فضاهای مناسب برای تبلیغ کالاهای تولید داخل در سالی که به همین عنوان نامگذاری شده است، تاکید کرد و گفت: برخی از این فضاها در اختیار شهرداریها و سازمان زیباسازی شهرها است که آنها را به مشتریان اجاره می‌دهند و اصولاً ما در این قضیه ورود نمی‌کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.