طرح تل‌آویو برای کوچاندن یهودیان عرب به سرزمین‌های اشغالی

۰۸م اسفند ،

منابع خبری رژیم صهیونیستی از طرح تازه این رژیم برای جذب یهودیان از کشورهای بهار عربی و کوچاندن آنها به سرزمین‌های اشغالی خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، منابع خبری رژیم صهیونیستی با انتشار یافتن گزارش‌هایی مبنی بر طرح تازه اسرائیل برای جذب یهودیان از کشورهای تونس، یمن و لیبی برای ساکن کردن آنها در سرزمین‌های اشغالی، فاش کردند که این رژیم تلاش گسترده‌ای را جهت کوچاندن یهودیان به سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده است.

بنا بر این گزارش‌ها، پس از آغاز انقلاب در کشورهای بهار عربی ده‌ها خانواده از یهودیان ساکن تونس، لیبی و یمن راهی سرزمین‌های اشغالی شده‌اند و این امر با همکاری کامل سازمان‌های جاسوسی اسرائیل صورت گرفته و یهودیان با درخواست رسمی اسرائیل به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت می‌کنند.

بارزترین مورد دعوت مقامات تل آویو از یهودیان در کشورهای بهار عربی، فراخوان سلوان شالون، معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که از یهودیان تونس خواسته بود تا به اسرائیل مهاجرت کنند.

شالون خود نیز یک مهاجر تونسی است که سال‌ها پیش به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کرده است.

بنا بر آمارهای وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی، هم اکنون نزدیک به دو هزار یهودی در تونس زندگی می‌کنند که بیشتر آنها درشهر جرجیس و جزیره جربه ساکنند؛ این در حالی است که در دهه ۵۰ میلادی یهودیان تونس نزدیک به ۱۰۰ هزار تن بودند که بیشتر آنها به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند.

بنا بر گزارش رسانه‌های اسرائیلی، تل‌آویو تلاش گسترده‌ای را آغاز کرده تا دو هزار یهودی باقی مانده در تونس را نیز به سرزمین‌های اشغالی کوچ دهد تا به زعم خود توازن را میان یهودیان و مسلمانان برقرار کند.

در آخرین مورد از مهاجرت یهودیان به سرزمین‌های اشغالی یک خانواده یهودی اهل یمن چند روز پیش وارد اسرائیل شدند که چگونگی ورود این خانواده یمنی به سرزمین‌های اشغالی هنوز مشخص نیست.

از ۴۵۰ یهودی یمن در زمان آغاز انقلاب این کشور، تنها ده‌ها یهودی باقی مانده‌اند و این در حالی است که در سال ۱۹۴۸ بنا بر آمار رسمی نهادهای بین‌المللی نزدیک به ۴۰ هزار یهودی در یمن ساکن بودند که بیشتر آنها به سرزمین‌های اشغالی مهاجرت کردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.