فرهنگ نقدپذیری و تاثیر آن بر پیشرفت جامعه

۱۴م دیماه ،

با ارتقا فرهنگ نقد پذیری و انتقاد سالم و سازنده در بین اشخاص جامعه و گسترش روحیه احترام به عقاید دیگران زمینه‌ی پیشرفت همه جانبه و سریع جامعه را فراهم کنیم.

 
جعفر بای در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز،‌ با بیان اینکه عصر انتقاد پذیری و عیب جوئی است گفت: برای پیشبرد جامعه به سوی پیشرفت و ترقی ایده‌آل،‌ باید فرهنگ انتقاد سالم و انتقاد پذیری در بین اشخاص جامعه، جایگاه خود را پیدا کند.
وی در ادامه افزود: نقد صحیح همواره راهی مناسب و موثر برای رفع مشکلات ایرادات و نواقص بوده است.
بای با اشاره به رابطه مستقیم نقد پذیری با ظرفیت تحمل و درجه منطق در انسان‌ها افزود: شخصی که خود را مبرا از خطا نمی‌پندارد،‌ انتقاد را مانع و منتقد را دشمن ندانسته بلکه از انتقادات سازنده برای رفع اشکالات و اصلاح مسیر بهره می‌گیرد.
جعفر بای با تاکید بر اینکه گسترش روحیه نقد و نقادی باید با ظرافت و دقت بسیار صورت گیرد اظهار داشت: با گسترش روحیه انتقاد پذیری ما شاهد حضور گسترده مردم در صحنه‌های سیاسی- اجتماعی، تقلیل تشنج‌های سیاسی، پیوند مردم و مسئولان و رشد همه جانبه کشور خواهیم بود.
وی در خاتمه خاطر نشان کرد: احترام به نظرات و عقاید دیگران، عامل اصلی پرورش نقد پذیری محسوب می‌شود، لذا کاهش آستانه تحمل اشخاص در برابر نقد، دورنمای مناسبی را پیش‌رو نخواهد داشت./ل


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.