قیمت خودروی وارداتی ۶.۵ برابر نوع صادراتی, صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش یافت

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

در شش ماهه اول سال جاری ۵ هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۶ میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۹۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۹۰ درصد کاهش داشته است

خبرگزاری فارس: قیمت خودروی وارداتی ۶.۵ برابر نوع صادراتی/ صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش یافت

خبراقتصادی:بنابر جداول گمرک قیمت هر خودروی وارداتی بیش از ۶.۵ برابر خودروی صادراتی است و در نیمه اول سال جاری صادرات خودرو ۹۰ درصد کاهش داشته است.

در شش ماهه اول سال جاری ۵ هزار و ۲۰۸ دستگاه خودرو به ارزش ۱۶ میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۹۱ درصد و به لحاظ ارزشی ۹۰ درصد کاهش داشته است.

بنابراین گزارش، میانگین قیمت هر خودرو سواری صادراتی در این مدت ۳ هزار ۸۷ دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش ۴۵ درصدی داشته است.

عمده‌ کشورهای مقصد صادرات خودروی سواری طی ۶ ماه اول سال جاری آلمان، عراق و آذربایجان بوده است.

به گزارش فارس در این مدت ۲۲ هزار و ۲۲۲ دستگاه خودرو به ارزش ۴۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ وزنی ۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۸ درصد افزایش داشته است.

به گزارش فارس میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در این مدت مبلغ ۲۰ هزار و ۸۷۹ دلار بوده است که نزدیک به ۶٫۵ برابر هر خودروی صادراتی است و نسبت به سال قبل با کاهش ۵٫۶ درصدی مواجه بوده است.

به گزارش فارس کشورهای مبدأ واردات خودروی سواری شامل امارات، چین و جمهوری کره است.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.