آمار واردات و صادرات خودرو

سیبنا: در حالی که بسیاری از صنایع و واحدهای تولیدی بعد از نوسانهای اخیر ارزی در زمینه واردات مواد اولیه خود دچار مشکل شدند، تازه ترین آمار گمرک ایران نشان می دهد که واردات و صادرات خودرو همچنان روند صعودی را طی می کند. 

آمار گمرک ایران حاکی از آن است که در نیمه نخست واردات انواع خودروی سواری به کشور با رشد ۱۷ درصدی به ۱۹ هزار و ۳۸۰ دستگاه رسید. همچنین ارزش این میزان واردات با رشد ۲۱ درصدی بالغ بر ۴۲۹ میلیون دلار شد. سهم واردات خودروهای سواری از کل واردات کشور در نیمه نخست امسال به حدود ۱٫۶۲ درصد رسیده است.

میانگین قیمت هر خودروی سواری وارداتی در این مدت ۲۲ هزار و ۱۳۶ دلار (نزدیک به ۳٫۹۱ برابر هر خودروی صادراتی) بوده که نسبت به سال گذشته، با افزایش ۳٫۴۶ درصدی مواجه بوده است. امارات، کره جنوبی و کویت هم اصلی ترین مبادی ورود خودرو به کشور در همین مدت بودند، به طوری که حدود ۹۰ درصد از واردات خودرو مربوط به این سه کشور بود.

آمار گمرک ایران همچنین نشان می دهد که صادرات خودروی کشور در شش ماه نخست امسال با رشد ۲۹۶ درصدی به ۲۷ هزار و ۹۱۴ دستگاه رسید. ارزش صادرات خودروی کشور هم با افزایش ۳۳۸ درصدی به ۱۵۸ میلیون دلار رسید. به گزارش ایسنا میانگین قیمت هر خودروی سواری صادراتی طی نیمه نخست امسال مبلغ ۵۶۶۴ دلار بود که نسبت به سال گذشته با افزایش ۱۰٫۷۳ درصدی مواجه شده است. عراق با سهم نزدیک به ۹۹ درصدی بزرگترین بازار خودروهای صادراتی ایران در سال جاری بوده است.


آخرین اخبار

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. رضا:

    ضمن سلام حضور دوستان عزیز، باید این حقیقت تلخ را پذیرفت که گروه صنعتی ایران خودرو، علی رغم سرمایه گذاری های وسیع در خطوط رنگ (سالن رنگ ۲)، سالن بدنه (سالن ۵- شهر رباط ها)، خطوط مونتاژ (مونتاژ ۴) در حقیقت یک مونتاژ کننده است تا تولید کننده خودرو. این گروه معظم صنعتی طی ۱۵ سال اخیر تنها پیشرفتی که داشت تغییر سطح مجموعه های منفصله وارداتی بوده است، به کلامی دیگر از واردات کننده مجموعه های اس کی دی به وارد کننده مجموعه های سی کی دی شده است، که در هر حالت ماهیت وارداتی و مونتاژ کنندگی خود را حفظ کرده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.