لزومی به افزایش قیمت‌ بلیت هواپیما وجود ندارد/ احضار وزیر مسکن و رئیس شرکت فرودگاه‌ها به مجلس

۲۰ آبان ،

رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:‌ روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس شرکت فرودگاه‌ها و رئیس دو شرکت‌ ایرلاین دولتی و خصوصی یعنی “هما” و “ماهان” افزایش قیمت بلیت هواپیما بررسی خواهد شد.

علی‌اکبر آقایی در پی افزایش ۷۰ درصدی بهای بلیت هواپیماها به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ معتقدم در شرایط فعلی افزایش قیمت نهایی بلیت هواپیماها لازم نبوده و کار کارشناسی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید پاسخگوی این موضوع باشند، گفت: شرکت‌های دخیل در این امر باید صبر می‌کردند تا بازار ارز متعادل شده و پس از مشورت با کمیسیون این اقدام را عملیاتی می‌کردند.

رئیس کمیسیون عمران خاطرنشان کرد: به سبب اهمیت موضوع روز سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر مسکن و شهرسازی، رئیس شرکت فرودگاه‌ها و رئیس دو شرکت‌ ایرلاین دولتی و خصوصی یعنی هما و ماهان افزایش قیمت بلیت هواپیما بررسی خواهد شد.

آقایی افزود:‌ شرکت‌های هواپیمایی چه تعهداتی در قبال مردم قبول کردند که اقدام به افزایش ناگهانی قیمت بلیت‌هایشان کرده‌اند.

وی تصریح کرد:‌ سوخت هواپیماها که ارزان بوده و حقوق و دستمزد کارکنان نیز ریالی پرداخت می‌شود، همچنین نوع سرویس‌دهی این هواپیماها نیز ارتقا نیافته است، پس لزومی برای افزایش قیمت‌ها وجود ندارد.

نماینده مردم سلماس گفت:‌ مگر هواپیماهای ما چه برتری بر سایر هواپیماها دارند که باید اینگونه قیمت‌ها را افزایش بدهند.

رئیس کمیسیون عمران در خاتمه تاکید کرد: اگر این کمیسیون از توجیهات مسئولان ذیربط قانع نشود، قطعا تصمیم دیگری اتخاذ خواهیم کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.