مایکروسافت و گامی دیگر در فناوری پردازش ابری

همکاران سیستم- شرکت مایکروسافت یک گام دیگر به ارائه راهکار برنامه‌ریزی منابع سازمانی (ERP) خود که تحت فناوری پردازش ابری است، نزدیک شد.

مایکروسافت نسخه بتای این راهکار را که دینامیک جی پی ۲۰۲۴ (Dynamics GP ۲۰۲۴) نام دارد، عرضه کرده است.

به گزارش وب سایت zdnet، مقامات شرکت مایکروسافت اعلام کرده‌اند عرضه نسخه نهایی این محصول که یک راهکار مبتنی بر فناوری‌های پردازش ابری برای برنامه ریزی منابع سازمانی است، ماه دسامبر انجام خواهد شد. غول نرم افزاری دنیا قصد دارد این راهکار را بر روی پلت فرم ویندوز آزور (Azure) خود که برای عرضه راهکارهای تحت فناوری پردازش ابری طراحی شده است، ارائه کند.

مقامات مایکروسافت همچنین اعلام کرده‌اند قصد دارند چهار راهکار خود در حوزه برنامه ریزی منابع سازمانی را بر روی ویندوز آزور عرضه کنند. پیش بینی می‌شود راهکار دینامیک ان اِی وی (Dynamics NAV ۲۰۲۴) اولین راهکاری باشد که بر روی این پلت فرم عرضه خواهد شد.

براساس این گزارش، مایکروسافت بیش از ۱۲۵ قابلیت جدید به نسخه بتای راهکار دینامیک جی پی افزوده است. نرم افزارهای دینامیک جی پی مایکروسافت هم اکنون بیش از ۴۳ هزار مشتری دارد.

مدیران مایکروسافت معتقدند کاربران راهکارهای برنامه ریزی منابع سازمانی در مقایسه با کاربران راهکارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) تمایل بیشتری برای ورود به فضای پردازش ابری دارند و از همین جهت ارائه قابلیت‌ها و گزینه‌های بیشتر به کاربران این راهکار‌ها دارای اهمیت بیشتری است.

به گفته این مقامات، شرکت مایکروسافت از این پس در هنگام عرضه راهکارهای برنامه ریزی منابع سازمانی ابتدا نسخه‌های مبتنی بر فناوری پردازش ابری آن‌ها را ارائه خواهد کرد و سپس نسخه‌های نرم افزاری این راهکار‌ها را.

این شرکت قصد دارد پلت فرم‌های برنامه ریزی منابع سازمانی خود را همانند پلت فرم‌های مدیریت ارتباط با مشتری سالی دو بار به روز کند؛ یک بار به صورت عرضه از طریق فناوری‌های پردازش ابری و یک بار هم به صورت عرضه از طریق نرم افزار.

مدیران مایکروسافت همچنین اعلام کرده‌اند راهکار دینامیک سی آر‌ام (Dynamics CRM) خود را بر روی ویندوز آزور عرضه کنند.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.