IDC: حجم بازار خدمات پردازش ابری عمومی تا ۲۰۱۷ به ۱۰۸ میلیارد دلار می‌رسد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

پیش‏‌بینی شرکت پژوهشی آی دی سی حکایت از آن دارد که جهانیان تا سال ۲۰۱۷ حدود ۱۰۸ میلیارد دلار در بازار خدمات پردازش ابری عمومی هزینه خواهند کرد. 
 
شرکت داده‏‌های بین‏‌المللی (آی دی سی) پیش‌‏بینی کرده است که جهانیان تا پایان امسال ۴. ۴۷ میلیارد دلار در بازار راهکار‌ها و خدمات پردازش ابری عمومی هزینه کنند. پژوهشگران آی دی سی بر این باورند که این رقم تا سال ۲۰۱۷ سالانه به طور متوسط ۵. ۲۳ درصد رشد خواهد داشت و به ۱۰۷ میلیارد دلار خواهد رسید. 
آی دی سی پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۱۷، فناوری‌‏های پردازش ابری عمومی حدود ۱۷ درصد از کل بودجه‏‌هایی را که در بازار آی تی هزینه می‌‏شود، به خود اختصاص خواهند داد. همچنین پیش‌‏بینی شده است پنج بخش صنعت آی تی بیش از نیمی از رشد خود را مدیون فناوری‌‏های پردازش ابری عمومی خواهند بود. بخش نرم‏‌افزارهای کاربردی، نرم‏‌افزار‌ها و سیستم‏‌های زیرساختاری، پلت‏فرم‌‏هایی که در قالب خدمات ارائه می‌‏شوند (PaaS)، سرور‌ها و فناوری‏‌های بنیادین ذخیره‌‏سازی از جمله بخش‌‏هایی است که رشد خود را مدیون فناوری‏‌های پردازش ابری خواهند بود. 
بر اساس این گزارش، بازار خدمات پردازش ابری عمومی دارای سه بخش SaaS (عرضه نرم‏‌افزار در قالب خدمات)، PaaS (عرضه پلت‏فرم از طریق خدمات) و IaaS (عرضه زیرساخت‏ در قالب خدمات) خواهد بود که بخش SaaS مهم‌ترین بخش این صنعت است. پیش‌‏بینی می‌‏شود در سال ۲۰۱۷ حدود ۷. ۵۹ درصد از کل درآمدهای خدمات پردازش ابری عمومی در این بخش تولید شود. بخش‌‏های PaaS و IaaS نیز جزء پررشد‌ترین بخش‌های این صنعت خواهند بود و به ترتیب ۷. ۲۹ درصد و ۲. ۲۷ درصد رشد خواهند داشت. 
پژوهشگران آی دی سی معتقدند در سال‏‌های پیش رو، آمریکا همچنان به عنوان بزرگ‌ترین بازار خدمات پردازش ابری عمومی باقی خواهد ماند، هر چندکه سهم این کشور از این بازار از ۹. ۵۶ درصد در سال جاری به ۹. ۴۳ درصد در سال ۲۰۱۷ کاهش خواهد یافت. 
منظور از خدمات پردازش عمومی این است که زیرساخت‌ها و پایگاه‌های ذخیره پردازش ابریِ موردِ استفاده کسب و کار‌ها در محلی خارج از شرکت آن‌ها قرار گرفته باشد. در این شیوه شرکت‌های کاربر فضای پردازش ابری مورد نیاز خود را از یک عرضه کننده خریداری می‌کنند و در ازای استفاده از آن مبلغی را به عنوان حق اشتراک پرداخت می‌کنند. در مقابل، خدمات پردازش ابری خصوصی بدین معنا است که یک شرکت یا سازمان، تمام فناوری‌ها و پایگاه‌های ذخیره پردازش ابری را به صورت خصوصی تهیه می‌کند و از آن‌ها در قالب یک شبکه داخلی استفاده می‌کند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.