رونق بازار فناوری‌‏های پردازش ابری به رکود سایر بخش‏‌های صنعت IT می‌‏انجامد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

گزارش شرکت مالی و بانکداری بارکلیز نشان می‌‏دهد گسترش استفاده از راهکارهای پردازش ابری سبب کاهش درآمد‌ها در سایر بخش‏‌های صنعت آی تی خواهد شد. 
 
به گزارش وب‏‌سایت investors، شرکت بارکلیز (Barcleys) در گزارشی به بررسی چشم‌‏انداز صنعت فناوری‌‏های آی تی در سال ۲۰۲۴ پرداخته است و اعلام کرده است افزایش استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری سبب کاهش درآمد شرکت‏‌های عرضه‏‌کننده نرم‏‌افزار‌ها و سخت‏‌افزارهای آی تی می‌‏شود. نویسندگان این گزارش گفته‏‌اند ما بر این باوریم که اثرات رکودی ناشی از استفاده از فناوری‏‌های پردازش ابری سبب خواهد شد هزینه‌‏کرد‌ها در بازار آی تی در سال‏‌های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۴ به طرز معناداری کاهش یابد. 
بر اساس این گزارش، به ازای هر یک دلاری که در بازار فناوری‏‌های پردازش ابری هزینه می‌‏شود، چند دلار از سایر بخش‏‌های بازار آی تی خارج می‌‏شود. بنا بر این پیش‌‏بینی‏‌ها، فناوری‏‌های پردازش ابری اگرچه کسب درآمد از بخش سنتی‏‌تر بازار آی تی در سال ۲۰۲۴ را با چالش‏‌ها و فشارهای بیشتری همراه خواهد کرد، اما موج تازهی از فرصت‏‌ها را نیز برای شرکت‌‏های آی تی فراهم خواهد کرد. 
در این گزارش از شرکت‏‌هایی مثل آی بی‌ ام و ای‌ ام سی به عنوان شرکت‏‌هایی یاد شده است که در سال‏‌های پیش‏ِِ رو از لحاظ درآمدی با چالش‏‌هایی مواجه خواهند شد. 
شرکت بارکلیز در گزارش خود به مطالعات شرکت‏ پژوهشی آی دی سی استناد کرده است. برآوردهای آی دی سی نشان می‌‏دهد که درآمدهای حاصل از بازار راهکارهای پردازش ابری IaaS (عرضه زیرساخت‏‌ها در قالب خدمات) از ۵. ۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ به بیش از ۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷ خواهد رسید. بر اساس پیش‌‏بینی آی دی سی بازار این راهکار‌ها با رشد سالانه ۲۷ درصد به رونق خود ادامه خواهد داد. 
گفتنی است شرکت مالی و بانکداری بارکلیز یکی از معتبر‌ترین موسسات مالی بین‌‏المللی است که دفتر مرکزی آن در شهر لندن در بریتانیا قرار دارد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.