کسب مقام اول سیسکو در بازار پردازش ابری

۲۲خردادماه، همکاران سیستم- برآوردهای یک مرکز پژوهشی نشان می‏دهد شرکت سیسکو در زمینه عرضه سخت‏افزارهای پردازش ابری بر شرکت آی‏بی‏ام پیشی گرفته است.

شرکت سینرژی ریسرچ (Synergy Research) طی گزارشی اعلام کرده است بازار فناوری‏های سخت‏افزاری پردازش ابری در سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ به ۹٫۷ میلیارد دلار رسیده است و شرکت سیسکو توانسته در این بازار جایگاه برتر را از آن خود کند. مهمترین سبب برتری سیسکو در این بازار این است که این شرکت بیشتر تجهیزات شبکه عرضه می‏کند و مشتریان این سخت‏افزارها نیز بیشتر به سمت خرید تجهیزات شبکه‏ای متمایل شده‏اند تا سخت‏افزارهای رایانشی که عمدتاً توسط آی‏بی‏ام تولید می‏شود.

بر اساس این گزارش، در سه ماهه اول امسال فروش سرورهای رایانشی به نسبت دوره مشابه سال قبل کاهش یافته است و ۴۶ درصد از کل سخت‏افزارهای پردازش ابری را به خود اختصاص داده است. این در حالی است که تجهیزات شبکه‏ای و ذخیره داده هر کدام حدود یک‌چهارم از این بازار را تسخیر کرده‏اند. کاهش فروش سرورهای رایانشی به زیان شرکت‏های آی‏بی‏ام و اچ‏پی تمام شده است که تا قبل از این برترین جایگاه‏های این بازار را در اختیار داشتند.

گزارش شرکت سینرژی ریسرچ نشان می‏دهد ۷۰ درصد بازار سخت‏افزارهای پردازش ابری در اختیار ۸ کشور برتر است. ۱۵ درصد از این بازار در اختیار سیسکو است که در این سه ماهه توانسته برترین جایگاه را از آن خود کند. جایگاه دوم در اختیار شرکت‏های آی‏بی‏ام و اچ‏پی است که هر دو سهمی ۱۴ درصدی از این بازار را از آن خود کرده‏اند.

شرکت‏های دل و ای ام سی نیز به ترتیب ۹ و ۷ درصد از این بازار را تصاحب کرده‏اند. سهم هر کدام از دو شرکت وی‏ام ویر و نت اَپ نیز ۴ درصد است. شرکت اوراکل نیز توانسته ۳ درصد از این بازار را از آن خود کند. ۳۰ درصد بقیه این بازار نیز از آن سایر شرکت‏های عرضه‏کننده است.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.