مراکز آموزش فنی و حرفه ای در جوار حوزه ها ایجاد می شود

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور گفت: یکی از برنامه های جدید سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارتقاء سطح و دانش علمی روحانیون، ایجاد مراکز آموزش در جوار حوزه هاست.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران کوروش پرند با اشاره به اینکه روحانیون از مبلغان خوب مباحث فنی و حرفه ای هستند اظهار داشت:‌ یکی از برنامه های جدید سازمان فنی و حرفه ای در راستای ارتقاء سطح دانش علمی روحانیون، ایجاد مراکز آموزشی در جوار حوزه به منظور آشنایی بیشتر آنها با فناوری های روز است که به صورت جدی باید دنبال شود.

وی افزود: روحانیون به عنوان مبلغان مباحث فنی و حرفه ای همسو با رویکرد ارزشی و تبلیغات دینی هستند و باید تمامی توان خود را در ترویج فرهنگ مهارت آموزی و کارآفرینی در جامعه به کار گیرند.

رییس سازمان فنی و حرفه ای کشور خاطر نشان کرد: سازمان فنی و حرفه ای در راستای برنامه های دولت برای ایجاد اشتغال در سال جاری اقدام به ارایه آموزش های فنی و حرفه ای با تنوع و گستردگی بیشتری به اقشار مختلف جامعه ارایه می کند.

حسینی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قزوین ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در تربیت و آموزش در حرفه های مختلف قالی بافی براساس استانداردهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای و همچنین آمادگی جهت تدوین استانداردهای جدید و آموزش براساس آنها گفت: انتقال تجربه از نسل های قبلی و قالی بافان قدیمی از طریق نظام آموزشی استاد شاگردی قابل اجرا است که این کار در حال حاضر از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای صورت می گیرد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین خاطر نشان کرد: با انعقاد تفاهم نامه همکاری بین مرکز ملی فرش ایران و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای قزوین زمینه تعامل و همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و مرکز ملی فرش را برای کار گسترده در سطح کشور فراهم شده است./ل


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.