معاونت هنری ارشاد آرامش روانی طراحان را تامین کرده است

۲۶م دیماه ،

دومین جشنواره ملی مدولباس فجر از نگاه کارشناسان/

یک طراح با اشاره به اهمیت حفظ مالکیت معنوی طرح‌های طراحان گفت: اخیرا در معاونت هنری اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که تا حد بسیاری آرامش روانی طراحان را تامین کرده است.

مریم غنچه دربارهٔ آثار ارائه شده به جشنواره مدولباس فجر به خبرنگار هنرآنلاین گفت: به نظر من نباید یک طراح را وادار کرد طرحی را به جشنواره بیاورد که قابلیت تولید انبوه را داشته باشد. البته اگر طرحی ارائه شود که قابلیت تولید انبوه را داشته باشد اتفاق خوبی افتاده اما وقتی اجباری در این زمینه صورت می‌گیرد بخشی از خلاقیت طراح کور می‌شود.

وی ادامه داد: لباس نه صرفا باید برای اشخاص مشهور و ستاره‌ها باشد و نه صرفا برای تولید انبوه. بلکه در هر کدام از این ۲ شاخه قرار می‌گیرد باید خلاقانه و به لحاظ بصری برای مخاطب چشم نواز باشد.

این مدرس دانشگاه افزود: بحث طراحی لباس بحث بسیار گسترده‌ای است که باید به صورت جزئی به آن پرداخته شود و اگر هر طراح در همه شاخه‌های طراحی کار کند آثار قابل قبولی ارائه نمی‌دهد. طراحی لباس برای تولیدی، طراحی لباس بازیگران و هنرمندان، طراحی لباس برای اجتماع و طراحی لباس برای محیط‌های اداری هرکدام یک شاخه جداگانه از طراحی است که باید به صورت جداگانه از هم فعال باشند. قرار است در جشنواره امسال به این نکته توجه شود و یک تفکیک کلی بین آثار وجود داشته باشد.

این طراح به بحث آرامش روانی هم صنفانش هم اشاره‌ای کرد و گفت: یک طراح باید این آرامش روانی را داشته باشد که مالکیت معنوی طرحش حفظ می‌شود. اخیرا در معاونت هنری اقداماتی در این زمینه صورت گرفته که تا حد بسیاری آرامش روانی طراحان را تامین کرده است.

غنچه در پایان به روند برگزاری جشنواره هم گریزی زد و گفت: بحث ساماندهی مد و لباس تا به حال اینقدر جدی پیگیری نشده بود. این یعنی بهترین اتفاق ممکن در این حوزه و من فکر می‌کنم که این پیگیری‌ها تا ۳ یا ۴ سال آینده به بهترین شکل ممکن نتیجه می‌دهد.

انتهای پیام/۳۱


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.