نرخ ین در مقابل دلار به‌شدت کاهش یافت

۰۷م اسفند ،

به‌دنبال مطرح شدن احتمال تصدی پست ریاست بانک مرکزی ژاپن توسط یک حامی تندرو سیاست تسهیل مالی این کشور، نرخ ین در مقابل دلار به پائین‌ترین حد آن در ۳۳ ماه قبل رسید.

به گزارش Consbank، به نقل از رویترز، نرخ ین در مقابل دلار به پائین‌ترین حد آن در ۳۳ ماه قبل رسید. این اتفاق به‌دنبال به‌گوش رسیدن خبرهای مبنی بر احتمال تصدی پست ریاست بانک مرکزی این کشور توسط یک حامی تندرو سیاست تسهیل مالی ژاپن، رخ داد. این در حالی است که ارزش دارایی‌های ایتالیا در حالی‌که بازارها منتظر نتایج انتخابات ملی این کشور می باشند، افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، درپی کسر امتیاز اعتباری انگلیس توسط موسسه «مودی»، نرخ پوند انگلیس نیز در مقابل دلار کاهش یافت و به کمترین حد آن در ۲ سال و نیم قبل رسید.

با پایان رای‌گیری در ایتالیا،‌ در صورتی‌که نتایج غیر قطعی به‌دست آید، حراج اوراق قرضه و سهام ایتالیا آغاز خواهد‌شد و این موضوع سبب تجدید نگرانی‌ها در مورد یورو می‌شود.  ‌

اسحاق صدیقی، یک استراتژیست بازار،‌ گفت: در صورتیکه نشانه‌ای مبنی بر انتخاب یک پیروز قاطع به چشم نخورد، اوراق قرضه ایتالیا تحت فشار قرار خواهد گرفت.

گزارشات مبنی بر اینکه دولت ژاپن احتمالا هاروهیکو کورُدا، رئیس بانک توسعه آسیایی، را به عنوان رئیس بعدی بانک مرکزی این کشور منصوب خواهد کرد، نرخ دلار را به ۹۴٫۷۷ ین افزایش داد، که از ماه می ۲۰۱۰ بی‌سابقه بوده‌است.

پوند نیز در مقابل دلار با کاهش بی‌سابقه‌ای در ۲ سال و نیم قبل همراه شد و به ۱٫۵۰۷۳ دلار رسید. نرخ این ارز در مقابل یورو نیز بشدت کاهش یافت، به طوریکه هر یورو ۸۷٫۷۵ پنس معامله شد که در ۱۶ ماه قبل بی سابقه بوده‌است.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.