نعمت‌زاده در دوران وزارتش خودرو را چگونه قیمت‌گذاری می کرد؟

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

احمد نعمت‌بخش دبیر انجمن خودروسازان ایران نحوه قیمت‌گذاری خودرو در زمان وزارت نعمت‌زاده در دولت آقای هاشمی رفسنجانی را بیان کرد و اظهار داشت: دعوای قیمت‌گذاری خودرو از قبل بسیار دور وجود داشت

12-533.jpg

خبراقتصادی:دبیر انجمن خودروسازان ایران نحوه قیمت‌گذاری خودرو در زمان وزارت نعمت‌زاده در دولت آقای هاشمی رفسنجانی را بیان کرد.

احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگو با(ایسنا)، اظهار کرد: دعوای قیمت‌گذاری خودرو از قبل بسیار دور وجود داشت.

وی ادامه داد: سرانجام از سال ۱۳۷۳ به دنبال رانت شدید شکل گرفته در بازار خودرو به سبب تفاوت فاحش قیمت کارخانه و بازار این محصولات، قیمت‌گذاری خودرو آزاد شده و قیمت‌ها در حاشیه بازار تعیین شد.

نعمت‌بخش با بیان این‌که در دوران وزارت نعمت‌زاده در وزارت صنایع در دولت آقای هاشمی رفسنجانی نیز قیمت‌گذاری خودرو در حاشیه بازار صورت می‌گرفت، خاطرنشان کرد: در آن زمان من مدیرکل دفتر خودرو و نیرومحرکه وزارت صنایع بودم و اثرات مثبت تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار در زمینه حذف دلالان و ثبات قیمت‌ها، بسیار ملموس بود.

وی ادامه داد: تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار تا سال ۸۴ ادامه داشت به‌گونه‌ای که در سال‌های ۷۳ تا ۸۴ به سبب حذف تقاضای کاذب دلالان از بازار و همچنین برنامه تولیدکنندگان برای افزایش تولید و کاهش هزینه‌ها، قیمت این محصولات تقریبا ثابت مانده و افزایش چندانی نداشت.

دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: با این حال پس از سال ۸۴ در دولت تازه، به تدریج موضوع تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار به فراموشی سپرده شد به‌گونه‌ای که به سبب عدم افزایش تدریجی قیمت خودرو متناسب با نرخ تورم در طول چند سال، به یک باره فنر قیمت خودرو در سال قبل باز شده و به شدت افزایش یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به تجربه مثبت نعمت‌زاده در دولتهای قبلی در زمینه تعیین قیمت خودرو در حاشیه بازار، تصور می‌کنم وی در دوران وزارت تازه خود نیز این سیاست را در پیش خواهد گرفت.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.