نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان برگزار می شود

نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور هنرمندان جوان کشورهای مختلف شهریورماه برگزار می‌شود.

سعید فالح‌فر،دبیر اجرایی نوزدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان در گفتگو با خبرنگار بخش تجسمی باشگاه خبرنگاران گفت:نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان یازدهم شهریور در استان گرگان برگزار می‌شود.
وی خاطرنشان کرد:جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان در دوره‌های گذشته با حضور هنرمندان جوان چندین کشور جهان برگزار شد.
وی تصریح کرد:آثار فراوانی در طول برگزاری این جشنواره بین‌المللی از سوی جوانان خلق شد.
وی گفت:در جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان آثار در طول چند روزه جشنواره خلق می‌شود و سپس به معرفی نمایش و داوری گذاشته شده و برگزیدگان در روز اختتامیه معرفی می‌شوند.
فلاح فر که از جمله کارشناسان هنری کشورمان است،درباره سطح کیفی جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت:از دوره پانزدهم این جشنواره شاهد رشد کیفی قالب توجهی در آثار ارائه شده از سوی هنرمندان داخل و خارج از کشور بوده‌ایم.
وی گفت:در حقیقت بین‌المللی شدن این رویداد  تجسمی بستری برای پیشر فت و رشد بهتر آثار تجسمی برای شرکت در این جشنواره را فراهم کرد.

*کارگاه‌های تجسمی در جشنواره هنرهای تجسمی جوانان

فلاح فر گفت:در کنار برگزاری جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان کارگاه‌های آموزشی نیز با حضور اساتید برجسته تجسمی ایران بر گزار خواهد شد.
وی در ادماه تصریح کرد:خلاقیت هنرمندان جوان در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان بسیار قابل توجه بوده است و در حقیقت این جشنواره فرصتی برای کشف استعدادهای هنری است.
وی در ادامه گفت:یکی از نکات قابل توجه در این جشنواره بین‌المللی تبادل میان هنرمندان جوان ایران با دیگر کشورهای جهان است.
وی در ادامه اظهار داشت:هر سال رویکرد‌های متفاوت‌تری در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی ارائه می‌شود که باعث گسترش بیشتر هنرهای تجسمی ایران در دیگر کشورها و نیز معرفی بهتر هنرهای تجسمی خواهد شد.
وی در ادامه به نگاه هنرمندان جوان در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان گفت:‌ هنرمندان جوان کشورمان که در جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی شرکت کرده‌اند؛نگاه ویژه به ارائه آثاری با المان‌های ایرانی داشته‌اند.
وی تصریح کرد:‌در نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان رایزنی‌هایی صورت گرفته است تا هنرمندان جوان کشورهای مختلف شرکت کنند.
وی اظهار داشت:‌این دوره از جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی نیز با رویکرد‌های خاصی برگزار خواهد شد.
فلاح فر گفت:‌نوزدهمین جشنواره بین‌المللی هنرهای تجسمی جوانان یازدهم شهریوز ماه در گرگان برگزار خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.