هشدار چین به اروپا بابت تحریم هوآوی و ZTE

۲۶م آذر ،

سخنگوی وزارت خارجی چین با اتحادیه اروپا در رابطه با اعمال محدودیت برای تولیدکنندگان محصولات ارتباط از راه دور چین وارد مذاکره شده است.
ظاهرا کمیسیون اروپا قصد دارد برای واردات محصولات ارتباط از راه دور توسط شرکت‌های چینی محدودیت‌هایی اعمال کند.
بر این اساس، هونگ لی در یک کنفرانس خبری اعلام کرده که هر گونه محدودیتی به تجارت و سرمایه گذاری کشورها آسیب می‌رساند و همکاری شرکت‌ها را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.
اتحادیه اروپا با ارایه توضیحاتی اعلام کرده که شرکت‌های هوآوی و زد‌تی‌ایی از حمایت دولت چین بهره می‌برند که این قضیه قانون اروپا و توافقنامه‌های سازمان تجارت جهانی را نقض می‌کند.
هونگ اعلام کرده که باید مراقب این اخطارها باشیم و شرکت‌های ارتباطات بی‌سیم از هر دو طرف در کشورهای دیگر سرویس‌های خود را ارایه می‌دهند و این می‌تواند اخطاری برای فروشندگان چینی باشد که شرکت‌های اروپایی ممکن است مبارزه را به نفع خود از سفارشات چینی تمام کنند.
در این راستا وزیر تجارت سوئد هم اوایل سال اخطار داده بود که کمیسیون اروپا با اعمال تحریم‌ها نسبت به شرکت‌های چینی ممکن است به تولیدکنندگان اروپایی آسیب برساند.
به گزارش موبنا، وی گفته اگر این ادعا توسط اتحادیه اروپا اثبات شود بهتر است با گفت‌وگو این موضوع را برای اعمال واردات محصولات چینی حل و فصل کنند تا اقدام به تحمیل عوارض واردات بر محصولات چینی کنند.
گزارش‌ها حاکی است هیچ گونه تصمیمی تا اواخر سال آینده دربارهٔ واردات این دو شرکت به کشورهای اروپایی گرفته نخواهد شد.
این کمیسیون اعلام کرده که این شرکت‌ها توانایی فروش کالاهای‌شان را زیر قیمت یارانه‌های دولتی اروپا داشته‌اند.
گزارش‌ها حاکی است هر دو شرکت دریافت هر گونه کمک از دولت را تکذیب کرده‌اند، این در حالی است که بانک‌های چین در تامین مالی وام به مشتریان دو شرکت کمک زیادی کرده‌اند.
میزان اعتبار شرکت زدتی‌ایی ۲۵ میلیارد دلار اعلام شده و این شرکت سالانه فروش هشت میلیارد دلار را برآورد می‌کند، از سوی دیگر هوآوی میزان اعتبار خود را ۳۰ میلیارد دلار تسهیلات از بانک توسعه چین اعلام کرده است.


iTanalyze.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.