هلند از نظر سیاسی و اقتصادی با مشکل مواجه شده است

تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی /۰۲/۳
با شکست مذاکرات احزاب سیاسی هلند درباره بودجه عمومی این کشور که کاهش کسری بودجه این کشور و تصویب پیمان بودجه اروپایی را به طور کلی زیر سئوال می رود این کشور اکنون هم از نظر اقتصادی و هم از نظر سیاسی با مشکل مواجه شده است.
از نظر سیاسی هلند با مشکل مواجه شده است زیرا در این حالت برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور اجتناب ناپذیر خواهد شد و از نظر اقتصادی نیز روند کاهش کسری بودجه عمومی و هم روند تصویب پیمان بودجه اروپا با مشکل مواجه می شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از هلسینکی، مارک روته نخست وزیر لیبرال هلند که روز گذشته از بن بست در مذاکرات مربوط به بودجه با حزب آزادی هلند به رهبری خیرت ویلدرس خبر داد امروز اعلام کرد نشست ویژه ای در سطح وزیران تشکیل خواهد داد و تلاش می کند با احزاب مخالف در پارلمان به توافق برسد.
به هر حال، با توجه به وضع به وجود آمده ممکن است نخست وزیر هلند بحران بر سر بودجه را مدتی به تاخیر اندازد اما چشم انداز برگزاری انتخابات زودهنگام در هفته ها و ماههای آینده بیش از پیش افزایش یافته است .
این وضع نابسامان که با آغاز تبلیغات انتخابات پارلمانی هلند همراه خواهد شد برنامه زمان بندی شده کاهش کسری بودجه را تغییر خواهد داد و روند تصویب پیمان بودجه اروپا را که توسط بیست و پنج کشور از بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا امضا شده است مشکل خواهد کرد.
این مسئله و پیامدهای آن برای هلند مضر خواهد بود. زیرا هلند اکنون یکی از تنها چهار کشور منطقه یورو است که از رتبه اعتبار مالی سه ای triple A برخوردار است. رتبه ای که به موجب آن هلند می تواند با هزینه پایینی از بازار مالی استقراض کند.
از نظر سیاسی نیز این کشور دستخوش تحولاتی خواهد شد .زیرا هلند از اکتبر سال دو هزار و ده تاکنون توسط دولتی اقلیت متشکل از حزب آزادی هلند و حزب دموکرات مسیحی ها اداره می شود. ائتلافی بسیار شکننده که با کوچکترین اختلافی ممکن است از هم بپاشد و کشور دچار بحران سیاسی شود.
۱۶۲/۱۰۴

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.