هیچ حرف تازهی در حوزه کتاب های موسیقی نداریم

گردآوری توسط گروه موسیقی ممتازنیوز

میلاد کیایی در گفت و گو با هنرآنلاین/

میلاد کیایی معتقد است، در چند سال اخیر کتاب قابل توجهی منتشر نشده و از جمله کتاب های تاثیرگذار ، می توان به کتاب ˝سرگذشت موسیقی ایران˝ نوشته روح الله خالقی اشاره کرد که هنوز هم بی‌نظیر است.

میلاد کیایی، نوازنده پیشکسوت سنتور در گفت و گو با خبرنگار موسیقی ممتاز نیوز گفت: به طورکلی همان طور که همه می دانیم وضعیت موسیقی بسیار نابسامان است و این موضوع سبب شده  تا وضعیت کتاب در این حوزه دچار آشفتگی شود، همچنین وضعیت کتاب در حوزه موسیقی سرانجامی نخواهد داشت زیرا موسیقی دانان نیز به این وضعیت کمکی نمی کنند در نتیجه هر روز شاهد افول کتاب در این حوزه هستیم.

این نوازنده پیشکسوت تاکید کرد: به نظر من کتاب کمک بسیاری به دانستن و فهمیدن می کند و بسیاری از مخاطبان به کمک کتاب با مفاهیم تخصصی و عمومی موسیقی آشنا می شوند در نتیجه باید توجه داشته باشیم که از بخش کتاب بیشتر پشتیبانی کنیم.

کیایی خاطرنشان کرد: متاسفانه به کتاب و کتاب خوانی کمتر توجه می گردد در نتیجه کتاب های تخصصی در این زمینه کمتر منتشر می گردد، همچنین آشفته بازار حوزه موسیقی بر کتاب ها و مجموعه مقالات نیز تاثیر گذاشته است در نتیجه در چند سال اخیر شاهد بودیم که بسیاری از کتاب خوان ها نیز از کتابخوانی دلزده شده اند.

این نوازنده سنتور در ادامه گفت: متاسفانه کتاب هایی که در چند سال اخیر انتشار یافته است هیچ بار علمی ندارد یعنی اینکه هیچ اطلاعاتی به اطلاعات قبلی مخاطبان اضافه نمی کند، همچنین بیشتر کتاب هایی که در این چند سال انتشار یافته فقط تکرار مکررات است.

میلاد کیایی افزود: به عنوان مثال کتاب های روح الله خالقی بی نظیر و به یاد ماندنی است و کتاب های امروزی همه برگرفته از این آثار می باشند. این موضوع نشان دهنده این است که متاسفانه هیچ حرف تازهی در حوزه موسیقی برای گفتن نداریم.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.