ورزشکاران محجبه ایرانی الگویی برای کشورهای اسلامی هستند

لیموچی: بانوان محجبه و ورزشکار ایرانی به عنوان سنبل برای تمام زنان مسلمان هستند و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز کرده اند.

سیما لیموچی عضو کمیته زنان IPC و نیز عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت : بانوان محجبه و ورزشکار ایرانی به عنوان سنبل برای تمام زنان مسلمان هستند وجمهوری اسلامی ایران از حدود دو دهه پیش که زنان ورزشکار کشورمان در میادین مختلف بین المللی حضور یافتند، به یک سمبل و الگو برای کشورهای اسلامی تبدیل شد و راه را برای حضور زنان مسلمان در مسابقات مختلف باز کرده است.

عضو کمیته زنان IPC در ادامه گفت: اکنون زنان مسلمان از کشورهای مختلف با خودباوری و اعتماد به نفس بالا ضمن حفظ حجاب و اصول و ارزش های مذهبی در مسابقات مهمی نظیر بازیهای المپیک و پارالمپیک حضور می یابند تا به همه جهانیان نشان دهند که زنان مسلمان می توانند در عرصه های مختلف حضور فعال و موثری داشته باشند.

وی تاکید کرد: به نظر من جمهوری اسلامی ایران از نظر حضور خانم های محجبه در میادین مهم ورزشی یک انقلاب در ورزش جهان ایجاد کرده است.

لیموچی در مورد وضعیت ورزشکاران زن کشورمان که در بازیهای پارالمپیک لندن شرکت می کنند، گفت: هفت نفر از خانم های ورزشکار در کاروان پارالمپیکی ایران حضور دارند که در سه رشته تیراندازی، تیر و کمان و دو و میدانی با حریفان خود رقابت خواهند کرد.

عضو هیات اجرایی کمیته ملی پارالمپیک افزود: آمادگی خانم های ایرانی بسیار خوب است و همه آنان به استانداردها و رکوردهایی که کادر فنی و مربیان تعیین کرده بودند، رسیده اند.

وی با ابراز رضایت از تدارکات و اردوهای آمادگی زنان پارالمپیکی، گفت: کمیته ملی پارالمپیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور موفق ورزشکاران در بازیهای امسال، بسیار قوی کار کرده است و از ماهها قبل هماهنگی های بسیار خوبی بین بخش های مختلف به عمل آمد تا ورزشکاران بدون هیچ گونه مشکل و کمبودی در این مسابقات شرکت کنند.

وی افزود: تدارکات و اردوهای آمادگی چه در داخل کشور و چه در خارج به موقع و بطور منظم برگزار شد و ورزشکاران از نظر روحی و جسمی کاملا در شرایط مسابقه قرار دارند./آق


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.