ورزش توانایی بدن دیابتی ها را در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد

فعالیت بدنی و ورزش منظم توانایی بدن دیابتی هارا در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از دفتر آموزش و ارتقاء سلامت وزارت بهداشت اعلام کرد: افزایش فعالیت بدنی توانایی بدن افراد دیابتی را در استفاده از هورمون انسولین بهبود می بخشد، هنگامی که یک فرد غیر دیابتی ورزش می کند، سطح انسولین خون، تحت تأثیر افزایش هورمون های ضدانسولین (خصوصاً گلوکاگون) کاهش می یابد و به این ترتیب، افزایش مصرف گلوکز توسط ماهیچه، با افزایش تولید گلوکز توسط کبد مطابقت می یابد.

بنابراین گزارش، تست قند خون قبل و بعد از ورزش، به تعیین نوع برنامه ورزشی شخص دیابتی بسیار کمک می کند و به ازای هر یک ساعت ورزش، خوردن ۱۵گرم کربوهیدرات اضافه تر قبل یا بعد از ورزش، احتیاج می شود.

بر اساس این گزارش، برای ورزش های شدیدتر، ۳۰ گرم کربوهیدرات در هر یک ساعت ممکن است نیاز شود و افراد دیابتی در ورزش با شدت متوسط و مدت کمتر از ۳۰ دقیقه به ندرت احتیاج به مصرف کربوهیدرات یا انسولین اضافه تر دارد، ولی با این وجود اگر قند خون کمتر از ۱۰۰ میلی گرم در دسی لیتر باشد، مصرف یک وعده غذای کوچک و کم حجم لازم می شود.

گفتنی است: قوی بودن قلب و استخوان ها، منعطف شدن مفاصل، کاهش بروز مشاجره و استرس، کاهش وزن و بافت چربی بدن و افزایش انرژی و نیروی کار اثرات مهم دیگر فعالیت بدنی برای افراد دیابتی است. /ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.