روزانه ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده مصرف کنید

یک کارشناس تغذیه به دیابتی ها توصیه کرد که روزانه ۳ وعده اصلی و ۳ میان وعده مصرف کنند.

به گزارش گروه علمی،‌ پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر فروزان صالحی، کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت با بیان این مطلب اظهار داشت: غذا خوردن منظم در تنظیم میزان قند خون اثر زیادی دارد به خصوص در مورد افرادی که قرص یا انسولین مصرف می کنند، وعده های مکرر غذا و حجم کم مناسب است.

وی افزود: بهتر است افراد دیابتی از مواد غذایی فیبر دار مثل سبزی و میوه بیشتر استفاده کنند و در هنگام خرید، میوه های کوچک را انتخاب کنند، در غیر این صورت ممکن است مجبور شوند بیشتر بخورند.

کارشناس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت به افراد دیابتی توصیه کرد: مصرف نمک را به حداقل برسانید و سعی کنید در هنگام صرف غذا و بر سر سفره به غذا نمک اضافه نکنید چون خطر بیماری های قلبی  عروقی در افراد دیابتی زیاد است و از گیاهان معطر و ادویه های بدون نمک برای طعم دادن به غذا استفاده کنید.

وی ادامه داد: از غذا های کنسرو شده، کمتر استفاده کنید و روزانه مایعات بدون شیرینی به اندازه کافی بنوشید.

دکتر صالحی با تأکید بر این که لازم است افراد دیابتی مصرف چربی را به حداقل برسانند، گفت: مغز های گردو و بادام در گروه چربی ها قرار می گیرند سعی کنند این مواد مغذی را جایگزین چربی های ناسالم قرار دهند البته به شرط آنکه در مصرف آنها زیاده روی نکنند./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.