ورود اپوزسیون به بازی خطرناک منطقه یکی از اهداف حمله به سوریه

اردیبهشت ۱۴۰۳

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آمریکا قصد دارد موازنه‌ای را بین نیروهای مخالف و دولت سوریه ایجاد کرده تا نیروهای اپوزسیون خود را علیه حکومت بشار بازسازی کند و با این عملکرد سبب براندازی رژیم سوریه شود.

“‌محمدرضا کردستانی‌” در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی ممتاز نیوز، با اشاره به عواقب حمله احتمالی آمریکا به سوریه برای وی و هم‌دستانش گفت: هر تصمیمی در سیاست خارجی از جمله جنگ، آثاری در پی خواهد داشت، که هر کشور پاره‌ای از آثار اقدامات خود را می‌تواند پیش‌بینی کند، که البته یک سری از آثار قابل پیش‌بینی نیستند.
 
وی افزود: عواقب حمله احتمالی آمریکا فرضیه‌ای تئوری است که به روند حمله نظامی این کشور به سوریه و همچنین پیشامدهای بعدی و همچنین نقش بازیگران منطقه‌ای وابسته است و این موارد عوارض اقدامات حمله احتمالی آمریکا به سوریه را رقم خواهد زد.
 
این کارشناس سیاست خارجی هر گونه اقدام سوریه را در قبال حمله احتمالی آمریکا منتفی دانست، و اظهار داشت: به نظر می‌رسد آمریکا با دو هدف قصد حرکتی نمادین دارد، یکی از اهداف وی مجازات رژیم سوریه به دلیل کاربرد سلاح شیمیایی است که سوریه در برابر این اقدام آن‌ها واکنش دفعی و انفعالی از خود به نمایش می‌گذارد.
 
کردستانی در ادامه با اشاره به هدف دیگر آمریکا برای حمله احتمالی به سوریه گفت: آمریکا قصد دارد موازنه‌ای را بین نیروهای مخالف و دولت سوریه ایجاد کرده تا نیروهای اپوزسیون خود را علیه حکومت بشار بازسازی کند و با این عملکرد سبب براندازی رژیم سوریه شود.
 
وی دربارهٔ حمله سوری‌ها به نیروگاه اتمی دیمونای رژیم غاصب صهیونیستی در پاسخ به حمله احتمالی آمریکا تصریح کرد: سوریه برای تثبیت شرایط فعلی خود هیچ گونه واکنش خشن و تندی را بروز نمی‌دهد و صرفأ در موضع دفاعی قرار می‌گیرد که به نفع آنان است.
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطر نشان کرد: رژیم جعلی صهیونیستی برای بازسازی پرستیژ منطقه‌ای خود، دربارهٔ اقدام آمریکا ابراز نگرانی کرد، در صورتی که این رژیم غاصب قصد دارد با بازی دروغین خود سوریه را تهدیدی بزرگ برای منطقه معرفی کند.
 
انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.