چراغ سبز قطر به اسراییل برای حمله به سوریه

پژوهشگر امور راهبردی عراقی ، اعلام رژیم صهیونیستی به دخالت نظامی احتمالی در سوریه به بهانه نگرانی از سرنوشت سلاح های شیمیایی را ناشی از چراغ سبز قطر و مخالفان سوریه به این رژیم عنوان کرد.

به گزارش رجانیوز ، جاسم الموسوی روز دوشنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: رژیم صهیونیستی اکنون در عرصه سوریه فعال و در صدد است آخرین ارتش عربی قدرتمند باقی مانده در منطقه و حامی مقاومت را در هم شکند.

وی افزود: اشاره رژیم صهیونیستی به دخالت نظامی احتمالی در سوریه پس از آن صورت گرفته است که مخالفان سوری در اجلاس های مختلف به این رژیم چراغ سبز نشان داده اند.

پژوهشگر امور راهبردی عراقی همچنین به نقش واسطه ای قطر اشاره کرد که به اسرائیلی ها اطمینان داده است، کسانی که پس از سقوط رژیم سوریه روی کار خواهند آمد به آن ها نزدیک ترند و این رژیم لازم است به مخالفان سوری کمک کند.

الموسوی افزود: رژیم اسرائیل اکنون احساس می کند برخی از آرزوهایش در جنگ فرسایشی فعلی ضد ارتش سوریه عملی شده است؛ به این معنا که این رژیم اطمینان یافته است وضعیت داخلی نیروهای نظامی سوریه در شرایط مناسب برای حمله به آن ها و حمایت از گروه های مسلحی است که نتوانسته اند نهادهای نظامی و سیاسی سوریه را در هم شکنند و جنگ داخلی را شعله ور کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز دو گزینه فرا روی منطقه است، گزینه خطرناک نخست، ورود به جنگ منطقه ای نامحدود با عواقب نامعلوم از دروازه سوریه و دیگری همکاری کشورها برای حل بحران سوریه با در پیش گرفتن این منطق سیاسی است که انتخاب دولت ها حق ملت هاست (و نه کشورهای خارجی).  

شایان ذکر است که مسئولان رژیم صهیونیستی اخیرا به بهانه “نگرانی از سرنوشت سلاح های شیمیایی” و “سلاح های هوشمند” سوریه و احتمال انتقال آن ها به حزب الله لبنان از احتمال دخالت مستقیم در سوریه سخن گفته اند.


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.