فروپاشی غرب در جنگ با ایران

جام جم آنلاین: رییس مرکز پژوهشهای راهبردی مصر گفت: جنگ علیه ایران باعث فروپاشی اقتصاد سرمایه داری می شود لذا آمریکایی ها و اروپایی ها قادر به تحمل چنین وضعی نبوده و مایل به حرکت در چنین مسیری نیستند.

امیل امین در گفتگو با شبکه خبری العالم افزود: تحرکات رژیم اسراییل نشانه بروز جنگ در آینده است اما رژیم اشغالگر بدون کمک آمریکا قادر به جنگ نیست.

به گفته امیل، روند امور به سمت جنگ پیشدستانه در حال حرکت است، مجهز شدن نیروهای مسلح رژیم صهیونیستی به ویژه نیروی هوایی به بمب های سنگرشکن، جی پی یو ۲۸ و ۳۲ نشانه آن است که فقط تهدید در کار نبوده و آمادگی عملی برای جنگ وجود دارد.
   
وی خاطر نشان کرد: مجلس سنای آمریکا اعلام کرده که سیاست مهار ایران بی فایده بوده و برای دولت واشنگتن نیز الزام آور نیست، از سوی دیگر تهران اعلام کرده که در صورت هر گونه اقدام نظامی علیه این کشور، پایگاه های آمریکا در منطقه را در معرض تهدید قرار می دهد.
 
امیل با اشاره به پیچیده بودن موضوع و رابطه آن با رویدادهای سوریه و موضع مسکو و پکن گفت: اسراییل از نظر لجستیکی به تنهایی قادر به حمله به  برنامه هسته ای ایران که در بیش از ۴۰ مرکز پراکنده است، نمی باشد.
 
رییس مرکز پژوهشهای راهبردی مصر ادامه داد: فقط آمریکا می تواند بمب سنگرشکن در اختیار اسراییل قرار دهد، در حالی که کنگره آمریکا هنوز به این نتیجه نرسیده که باب گفتگو با ایران بسته شده است.

وی خاطر نشان کرد: محال است تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درگیری به وقوع بپیوندد چون هیچ رییس جمهوری در آمریکا در این مدت وارد جنگ نمی شود.
 
امین گفت: آمریکا چه بسا قادر به حمله به هر کشوری باشد اما تمایلی به حمله به ایران ندارد، علاوه بر آن روبنی بزرگترین مغز اقتصادی آمریکا نسبت به افزایش بهای نفت در صورت آغاز جنگ اسراییل و آمریکا علیه ایران هشدار داده و گفته است که چنین جنگی باعث فروپاشی اقتصاد جهانی و سرمایه داری شده و ضربه ای کشنده به قلب جهان سرمایه داری وارد می کند.
 
وی افزود: در صورتی که ایران به حمله احتمالی اسراییل پاسخ دهد، آمریکا نیز مجبور به اقدام نظامی متقابل می شود که این بزرگترین فاجعه خواهد بود. 


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.