نگرانی از ادامه نقض حقوق بشر توسط رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی

15-78.jpg

مرکز فلسطینی حقوق بشر در گزارش هفتگی خود در مورد تجاوزات و نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر اسراییل در طول هفته گذشته به حملات نظام‌مند و خشونت‌آمیز خود علیه غیرنظامیان فلسطینی ادامه داده‌اند که در نتیجه این حملات دو فلسطینی جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مرکز فلسطینی حقوق بشر (PCHR) در گزارش خود آورده است که در اثر پرتاب موشک یک هواپیمای جنگی اسراییل به سمت خودروی حامل سه فلسطینی در نوار غزه، دو تن از آنها کشته و یک تن دیگر به دشت زخمی شدند.

نیروهای اسراییل با قبول مسوولیت این حمله، سرنشینان این خودرو را به همکاری با گروه‌های تروریستی متهم کردند و این حمله را برای امنیت اسراییل لازم دانستند.

هم‌چنین نیروهای اشغالگر اسراییل علیه تظاهرات‌کنندگان صلح طلب فلسطینی در کرانه باختری حملاتی صورت دادند که در نتیجه آن نیز یک کودک و یک فعال حقوق بشری زخمی و ده‌ها تن به دلیل استنشاق گاز اشک‌آور آسیب دیدند.

نیروهای اسراییل همچنین با ادامه محاصره نوار غزه و جدا کردن این منطقه از دنیای بیرون موجب سخت‌تر شدن زندگی ساکنان منطقه می‌شوند. در این گزارش آمده است که این نیروها سه کودک فلسطینی را در نوار غزه که قصد ورود به اراضی اشغالی را داشتند بازداشت کردند.

علاوه بر این سه کودک دیگر نیز در کرانه باختری توسط ارتش اسراییل دستگیر شدند.

نیروهای اشغالگر اسراییل حتی به زمین‌های کشاورزی و فلسطینیانی که قصد امرار معاش را دارند هم رحم نمی‌کنند.

براساس این گزارش، آنها با حمله به زمین کشاورزی یک فلسطینی در بیت لحم وی را مجبور به ترک زمینش کردند. قایق‌های توپ دار اسراییل نیز با حمله به چند قایق ماهیگیری در شمال و جنوب آب‌ها نوار غزه مانع از ادامه کار آنها شدند.

در ادامه این گزارش نیز آمده است که در طول این هفته شهرک‌نشینان صهیونیست سه بار به غیرنظامیان فلسطینی حمله و ۷ تن از جمله یک زن را زخمی کردند.

گزارشات حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی به نقض حقوق بین‌الملل و قوانین بشردوستانه در اراضی اشغالی فلسطین ادامه می‌دهد، در حالی که هیچ کس پاسخگوی این عملکرد مقامات اسراییلی نیست.

به گزارش شبکه اخبار فلسطین،‌ مرکز فلسطینی حقوق بشر در گزارش خود از جامعه بین‌الملل و اتحادیه اروپا خواست تا با توجه به افزایش روزافزون خشونت‌های اسراییل علیه فلسطینیان در اراضی اشغالی، اسراییل را برای رعایت حقوق بشر و احترام به قوانین بین‌المللی تحت فشار قرار دهند.

این سازمان همچنین ممنوعیت واردات محصولاتی که در شهرک‌های غیرقانونی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطین ساخته شده‌اند را به کشورهای اروپایی خواستار شد.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.