چهل شاخص مؤثر در رتبه‌بندی شرکت‌ها

۲۹ آبان ،

بینا- رییس‌کل بیمه مرکزی با تشریح طرح ارزیابی رضایت مشتریان و نقش آن در رتبه‌بندی شرکت‌ها، از چهل شاخص اصلی در این طرح سخن گفت. به گزارش تفسیری بینا، مهندس سیدمحمد کریمی، رییس‌کل بیمه مرکزی، گفت: پژوهشکده بیمه تا پایان سال نتیجه پژوهش‌های خود در حوزه رضایت مشتریان را جمع‌بندی می‌کند. شرکت‌های بیمه باید به‌گونه‌ای با پژوهشکده همکاری کنند که نتیجه ارزیابی‌ها، غیرواقعی نباشد؛ چون همین ارزیابی، معیاری است برای رتبه‌بندی شرکت‌ها.
وی افزود: تا پایان همین ماه، پژوهشکده بیمه به‌شکل استان به استان، ارزیابی خود را از میزان رضایت مشتریان از شرکت‌ها به ما گزارش تفسیری خواهد کرد و تا پایان سال، ۲۵ شرکت بیمه‌ای و دو شرکت تازه را که اخیرا مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند، ارزیابی و رتبه‌ها را در رسانه‌ها اعلام می‌کنیم.
رییس‌کل بیمه مرکزی یادآور شد: چهل شاخص را برای ارزیابی شرکت‌ها در هیات عامل بررسی و تبیین و به پژوهشکده بیمه ابلاغ کرده‌ایم. بنابراین، ممکن است شرکتی که خود را رتبه سوم می‌داند، برای مثال، در رتبه شانزدهم قرار گیرد. شرکت‌های بیمه باید توجه داشته باشند که پرتفوی بزرگ و بازار خوب، از نظر بیمه مرکزی با رتبه بالا ‌هم‌ارز نیست.
کریمی خاطرنشان کرد: بنابراین ممکن است شرکتی که چهار یا پنج سال بیشتر از آغاز به کارش نمی‌گذرد، در این رتبه‌بندی در رده‌های بالا قرار گیرد. همچنین حد توانگری شرکت‌ها در حوزه ریسک‌هایی که پوشش می‌دهند، بر اساس این رتبه‌بندی مشخص می‌شود.
وی با اشاره به نقش تحریم‌ها در بروز خلاقیت‌ها و توانمندی‌های تخصصی داخلی، اظهار داشت: پنج شرکت ارزیابی و رتبه‌بندی بیمه‌ای در جهان فعالیت می‌کنند که از آن میان، دو شرکت، امریکایی و سه شرکت، اروپایی می باشند. ولی متاسفانه این شرکت‌ها به سبب شرایط تحریم، جسارت حضور در ایران را ندارند. بنابراین ما نیز با رعایت کامل استانداردهای بین‌المللی، از توانمندی‌های داخلی متخصصان پژوهشکده بیمه برای رتبه‌بندی شرکت‌ها استفاده می‌کنیم.

RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.