گرانی تجهیزات اندازه‌گیری و حفاظت در برابر پرتوها مهم‌ترین مشکل پرتوکاران

گرانی تجهیزات اندازه‌گیری و حفاظت در برابر پرتوها مهم‌ترین مشکل پرتوکاران

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح،‌ گفت: شاغلین پرتوکار موظف به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و سیستم‌های اندازه‌گیری هستند، اما بسیاری از آنان به دلیل نداشتن توان مالی به این توصیه چندان عمل نمی‌کنند.
 
به گزارش فارس، محمدرضا کتانی در کنفرانس ایمنی پرتوهای غیریون‌ساز اظهار داشت: من به نمایندگی از مجموعه‌ای در نیروهای مسلح که مطالعات پرتویی نیروهای مسلح به آن ارجاع داده می‌شود در این کنفرانس صحبت می‌کنم.

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح اظهار داشت: در مجموعه هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح، با قشر وسیعی از پرتوکاران در ارتباط هستیم.

وی گفت: بیش از ۲۵ هزار شاغل پرتویی در نیروهای مسلح به خصوص در حوزه غیریون‌ساز وجود دارند.

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح با اشاره به برخی از مشکلات پرتوکاران تصریح کرد: تعداد شاغلین پرتوکار زیاد و با محدودیت جغرافیایی وسیع همراه است؛ همچنین سطح سواد پرتوکاران شاغل نیز متفاوت است.

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: براساس قانون تمام مجموعه‌هایی که قصد انجام کار پرتو را دارند باید سیستم مانیتورینگ در اختیار داشته باشند و یا از کسانی که این سیستم را دارند کمک بگیرند.

وی ادامه داد: اما بسیاری از کسانی که در این حوزه کار می‌کنند توان خریداری دستگاه‌های گران‌قیمت را ندارند و به این توصیه عمل نمی‌کنند.

وی گفت: امیدواریم با سرمایه‌گذاری در این حوزه تولید سیستم‌های ارزیابی و اندازه‌گیری مولد پرتو در کشور بومی شود و با توجه به طیف گسترده حضور پرتوکاران در کشور این شاغلین بتوانند به سیستم‌های ارزیابی و اندازه‌گیری مجهز شوند.

وی تاکید کرد: حتی مجموعه ما نیز با حمایت ویژه بالغ بر ۶ ماه برای دریافت تجهیزات منتظر شد؛ حال چه انتظاری به دیگر شاغلین این بخش است که علاوه بر مشکلات مالی، پیگیری خرید نیز دارند.

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح گفت: از سوی دیگر پرتوکاران ملزم به استفاده از تجهیزات حفاظت فردی هستند که امیدواریم بتوانیم با حمایت از تولید داخل محصولات تولید داخل با شرایط آسان‌تر و قیمت تمام شده پایین‌تر به دست مصرف کنندگان برسد.

رئیس هماهنگی ایمنی پرتو نیروهای مسلح در پایان خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم باید کاری اساسی را شروع کنیم و محیط‌های پرریسک پرتویی و شاغلین آنها را شناسایی کنیم.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.