در بحث تجهیزات با مشکل خود تحریمی مواجه ایم

در نشست خبری بیست و دومین کنگره سالیانه چشم پزشکی ایران که امروز با حضور رئیس چشم پزشکی ایران برگزار شد وی مهم ترین مشکل در بحث تجهیزات را خود تحریمی دانست.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: حاضر در محل نشست خبری بیست و دومین کنگره چشم پزشکی ایران دکتر هاشمی رئیس انجمن چشم پزشکی ایران گفت: جامعه چشم پزشکی ایران در بحث تجهیزات و انجام عمل های جراحی مختلف در رشته های مختلف چشم پزشکی به پیشرفت های زیادی دست یافته است و علی رغم مشکلات اقتصادی و حین تحریم این پیشرفت ها روز افزون است.

وی افزود: مهم ترین مشکل ما در بحث تجهیزات پزشکی خود تحریمی است به این معنی که برای گرفتن مجوز استفاده از یک دستگاه باید پروسه طولانی مجوز گیری در کشور طی شود که این مسئله مطمئنا روی سلامت جامعه نیز تاثیر می گذارد.

هاشمی تصریح کرد: این پروسه زمان بر و سلیقه ای گرفتن مجوز تجهیزات چشم پزشکی با تغییرات روز به روز دلار در کشور همزمان شده و کار را برای جامعه پزشکی سخت تر می کند.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد:می توان به جرات گفت،علی رغم مشکلات متعدد جامعه چشم پزشکی ایران تقریباً چیزی از دیگر کشورها کم نداریم و در سطح جهانی توانسته ایم فاصله مان را با کشورهای مطرح در زمینه چشم پزشکی به حداقل برسانیم./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.