تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها در دستور کار مجلس

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که طرح تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها چهارشنبه هفته جاری در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار خواهد گرفت، اظهار کرد که ایران می‌تواند بازار بزرگی برای باشگاه تحریمی‌ها باشد.

سید علی موسوی در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: تقاضای جمعی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه باشگاه‌ تحریمی‌ها پیش از این در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده بود و قرار است روز چهارشنبه هفته آینده در دستور کار مجلس قرار گیرد. این باشگاه متشکل از کشورهای تحریم شده از طرف ایران با عضویت ۲۵ کشور است که ایران می‌تواند نقش محوری در آن داشته باشد و بازار بزرگی برای محصولات کشاورزی به حساب بیاید.

وی با بیان این‌که «تحریم‌های آمریکا اقتصاد ما را هدف قرار داده و سیستم بانکی را قفل کرده است»، تصریح کرد: باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند بازار بزرگ دو میلیارد جمعیتی برای کالاهای ایرانی باشد و مجلس نیز با تصویب کمیسیون ویژه باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند مصون سازی اقتصاد ایران را دنبال کند تا اقتصاد ایران را از آسیب تحریم کشورهای استکباری در امان نگه دارد.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ایران در باشگاه تحریمی‌ها می‌تواند نقش محوری داشته باشد و جایگاه خود را به اثبات برساند»، اظهار کرد: حضور ایران در این باشگاه اقتصاد ما را شکوفا می‌کند. صادرات محوری در اقتصاد ایران از شرایط ویژه اقتصاد مقاومتی است و بازارهای خارجی نیز از اهداف اقتصاد مقاومتی هستند و لذا این کشورها (چین، روسیه، ایران، ونزوئلا، لبنان، سوریه، عراق و …) می‌توانند در کنار هم قرار گیرند و بازار بزرگی را برای ایران تشکیل دهند که در این صورت با صادرات کالاهای ایرانی می‌توانیم شاهد افزایش و در نتیجه جهش تولید باشیم.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.