گزارش یونیسف از کاهش آمار مرگ و میر کودکان

کودک و نوجوان > سلامتی
شمار کودکان فوت شده در سراسر جهان نسبت به ۲۰ سال گذشته تقریبا به نصف کاهش یافته است.

شبکه خبری آ ار د آلمان گزارش داد، طبق آخرین گزارش سازمان یونیسف که با همکاری برخی دیگر از سازمان های زیرمجموعه سازمان ملل تهیه شده، سال ۱۹۹۰ میلادی بیش از ۱۲ میلیون کودک زیر پنج سال جان خود را از دست دادند، اما این آمار در سال ۲۰۱۱ به ۶٫۹ میلیون نفر رسید.

بر اساس این گزارش، آمار مرگ و میر نوزادان در جهان از ۸۷ مورد در ۱۰۰۰ تولد در سال ۱۹۹۰ به ۵۱ مورد در سال ۲۰۱۱ کاهش یافته که نشان از کاهش ۴۱ درصدی دارد.

با وجود این پیشرفت، هنوز هدف تعیین شده موسوم به هدف هزاره مبنی بر اینکه میزان مرگ و میر کودکان زیر پنج سال باید تا سال ۲۰۲۴ به دو سوم سال ۱۹۹۰ کاهش یابد، محقق نشده است. علاوه بر این، این پیشرفت به شکل نامتوازن روی داده است. بالاترین خطر متوجه کودکان فقط و بچه سال تر است.

این خطر که کودکان به سبب بیماری های قابل پیشگیری یا قابل مداوا بمیرند، به ویژه در کشورهای آفریقایی جنوب صحرا و جنوب آسیا وجود دارد. سیرا لئون، کشوری که بالاترین نرخ مرگ و میر کودکان را دارد، سال گذشته میلادی شاهد آن بود که از بین ۱۰۰۰ کودک، ۱۸۵ نفرشان نتوانستند جشن تولد پنج سالگی شان را ببینند. این آمار در آلمان ۳ در ۱۰۰۰ است.


RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.