˝ننه دلاور خارج پشت در˝ به تالار حافظ می‌آید

۲۶ام بهمن ،

کارگردان ˝ ننه دلاور خارج پشت در˝: این اثر نمایشی مهرماه سال آینده در تالار حافظ به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار تئاتر هنرآنلاین، سجاد افشاریان که با نمایش “ننه دلاور خارج پشت در” در سی و یکمین جشنواره تئاتر فجر حضور داشت در رابطه با اجرای عموم این اثر نمایشی به خبرنگار تئاتر هنرآنلاین گفت: بر اساس گفتگو و مذاکراتی که بامدیر بنیاد رودکی داشتیم قرار بر این شد این اثر نمایشی مهر ماه سال آینده در تالار حافظ به روی صحنه برود.

افشاریان بیان کرد: به سبب ترافیک اجراها و این مسئله که تا پایان سال ۹۲ امکان اجرا در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر وجود نداشت اجرا در تالار حافظ را پذیرفتم این تالار از لحاظ شرایط مشابه تالار استاد سمندریان است و طراحی اثر من نیز بر اساس اجرا در سالنی بلکس باکس است.

وی بیان کرد: این نمایش دو شخصیت اصلی دارد که براساس شخصیت “بگمان” از نمایشنامه “بیرون پشت در” و شخصیت اصلی “ننه دلاور” نوشته شده‌ است، متن این نمایش را براساس دو نمایشنامه “ننه دلاور” برتولت برشت و “بیرون پشت در” ولفگانگ بورشرت نوشته‌ام.

کارگردان نمایش “تبارشناسی دروغ و تنهایی” گفت: در این نمایش با اثری تراژیک همراه می‌شویم که لحن شاعرانه دارد، در اجرا نیز سعی کردیم به این لحن نزدیک شویم. رویارویی “بگمان” و “ننه دلاور” در واقع در این نمایش نشان داده می‌شود و از این مواجهه هر دو نمایشنامه تعریف می‌شود به گونه‌ای که اگر تماشاگری این دو اثر را به طور مجزا ندیده باشد با یک نمایشنامه واحد که قصه خود را دارد روبرو می‌شود.

صابر ابر و هوتن شکیبا به همراه ۳۰ بازیگر دیگر که از ۷ سال تا ۲۷ سال می باشند در نمایش ایفای نقش می‌کنند.

نمایش “پروانه‌های غمگین من در یک صبح دل انگیز بهاری” نوشته سجاد افشاریان و کارگردانی سوگل قلاییان ساعت ۱۶:۳۰ در کافه تریای مجموعه تئاتر شهر اجرا می‌شود، همچنین سجاد افشاریان دراماتورژی نمایش “۲۱ بار مردن” کار صابر ابر را نیز بر عهده دارد.

انتهای پیام/۵۴/۵۳
 


آخرین خبرها
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.