˝ژرار دپاردیو˝ تابعیت فرانسوی خود را تغییر می‌دهد

۲۷م آذر ،

در اعتراض به اتهامات مالیاتی /

این روز‌ها در فرانسه همه از ˝ژرار دوپاردیو˝ می‌گویند، بازیگر مشهور فرانسوی که تصمیم گرفته کشورش را ترک کند و در بلژیک مستقر شود.

به گزارش هنرآنلاین، “دپاردیو” در اعتراض به اتهاماتی همچون اقدام به فرار از قوانین تازه مالیاتی اعلام کرده که تابعیت فرانسوی خود را پس خواهد داد. او در نامه‌ای که روز قبل منتشر کرده، تاکید کرده همواره مالیاتش را پرداخته است.

بنابر این گزارش، وی سپس به شدت سخنان “ژان مارک ارو” را به نقد گرفته است. اول وزیر فرانسه، پیش‌تر این اقدام “ژرار دپاردیو” را تاسف بار توصیف کرده بود.

مطابق قوانین تازه مالیاتی که در سال ۲۰۲۴ میلادی اجرایی خواهند شد، کسانی‌که بیش از یک میلیون یورو درآمد دارند باید ۷۵درصد مالیات بردرآمد بپردازند.

به نوشته یورورنیوز، واکنش فرانسوی‌ها به آنچه بعضی فرار مالیاتی “ژرار دپاردیو” نامیده‌اند متفاوت بود، بعضی رفتار او خوار و حقیر دانستند و بعضی دیگر بر حق انتخاب محل زندگی هر شخص تاکید کردند.

گفتنی است، “ژرار دپاردیو” در آستانه ۶۴ سالگی، دهکده “نِشان” در یک کیلومتری مرز فرانسه را انتخاب کرده است. دهکده‌ای با جمعیت دو هزار نفری که ۲۷درصد آن‌ها فرانسویان مقیم بلژیک می باشند.


آخرین خبرها
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.