آب تهران چقدر نیترات دارد؟

۳۰م دیماه ،

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو با اعلام اینکه کیفیت آب شرب تهران استاندارد و سالم است، گفت: نیترات موجود در آب کمتر از ۵۰ میلی گرم است.

ممتازنیوز: علیرضا دائمی در گفتگو با مهر دربارهٔ وضعیت نیترات آب در پایتخت گفت: استانداردی وجود دارد و آن هم اینکه میزان نیترات موجود در آب باید در حدود ۵۰ میلی گرم باشد. در تمام خطوط آب شربی که در کشور توزیع می گردد آزمایش های روزانه از محل منبع و به صورت موردی نیز در شبکه صورت می گیرد. 

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: در کنار مواردی که از سوی وزارت نیرو انجام می گردد، وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می کند و در این زمینه آمارهای روزانه مختلفی تهیه می گردد. به عنوان نمونه ممکن است در یک روز از ۲۰۰ نقطه شهر تهران، برداشت آب به منظور بررسی وضعیت نیترات انجام می گردد.دائمی با تاکید بر اینکه در هیچ نقطه ای از تهران آب با نیترات بالا و یا آلوده در شبکه نداریم، خاطر نشان کرد: منابعی نیز مانند چاه های جنوب تهران داریم که بعضا نیترات آن از ۵۰ میلی گرم بیشتر بوده است. 

این مقام مسئول در وزارت نیرو بیان داشت: چون این آب ها می آید و در شبکه توزیع می گردد معیار ما نمی تواند خود منبع اصلی باشد. ما تا نتوانیم رینگ تهران در شرق و غرب پایتخت را تکمیل کنیم، این مشکل وجود خواهد داشت ولی آبی که در شبکه لوله کشی شهر تهران توزیع می گردد در تمامی مناطق، سالم است. 

  طی سال های اخیر بعضی مباحث پیرامون آلودگی آب شرب پایتخت و احتمال نیتراته بودن آن مطرح شده بود که این مسئله نوعی نگرانی در بین شهروندان را ایجاد کرده بود. 

شناسایی چاه‌های با نیترات بالا، خارج کردن چاه های آلوده از مدار، سیمانته کردن چاه ها و اقداماتی از این دست؛ مواردی بود که در یکی دو سال اخیر از سوی مقامات وزارت نیرو و آب و فاضلاب به منظور جلوگیری از نیتراته شدن آب شرب پایتخت انجام شده است. 


..
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.