آب و پوست لیمو ترش دارای خواص زیادی می باشد

  عکس های جذاب امروز ارسال برای دوستان

 آب و پوست لیمو ترش دارای خواص زیادی می باشد

لیموترش برای بیماران مبتلا به تصلب شرائین، واریس و خونریزی لثه مفید است همچنین برای پاکسازی پوست بسیار مفید است،اما چگونه؟

لیموترش سرشار از ویتامین C است و از بیماری اسکوربوت جلوگیری می‌کند.لیموترش منبع غنی از پتاسیم است. در ۱۰۰ گرم از آبلیمو، ۱۴۰ میلی‌گرم پتاسیم و ۴۰ تا ۵۰ میلی‌گرم ویتامین C وجود دارد که این مقدار ویتامین C دو برابر در آب پرتقال است. هر ۱۰۰ گرم لیموترش ۲۷ کالری انرژی و ۵/۲ درصد اسانس در پوست لیموترش دارد.

لیموترش برای لاغر کردن بسیار مناسب است.اگر صبح به صورت ناشتا با آب و عسل مخلوط کرده و مصرف شود تا پایان روز فرد احساس گرسنگی پیدا نمی‌کند.موادی مانند لیموترش و سرکه در دفع چربی‌های بدن بسیار موثر است.اگر لیمو ترش با عسل خورده شود معده را اذیت نمی‌کند.

ترکیباتی آبلیمو را می‌توان قندها،پلی ساکارید،اسید‌های عالی،چربی،کاراتنوئید‌ها،ویتامین‌هاA، B1، B2 ، B3،مواد معدنی،فلانوئید‌ها و لیمونوئید‌ها و اسانس نام برد.مهمترین اسید‌های عالی لیموترش اسید‌سیتریک است که ۱۰درصد آبلیمو را تشکیل می‌دهد.همچنین۲ درصد سیترات کلسیم و پتاسیم در آب لیمو وجود دارد.

لیموترش باعث جلوگیری از خونریزی،افزایش مقاومت بدن،جلوگیری از عفونت‌ها،ضد سرطان، آنتی‌اکسیدان قوی دارد اثر قابض کننده دارد و مقوی بدن است.همچنین برای غرغره کردن گلو مناسب است.

وی افزود: نقش ویتامین C در بدن خنثی کردن نیتروزامین‌ها است و پکتین موجود در لیموترش باعث کاهش کلسترول خون می‌شود که برای بیماران قلبی و عروقی و کم کردن عوارض بیماری بسیار مفید است.

لیمو ترش مانع اسهال و استفراغ می‌شود.همچنین بیوفلاونیدهای موجود در آن خاصیت شکنندگی مویرگ‌ها را کاهش می‌دهد در تصلب شرائین،واریس و خونریزی لثه بسیار مفید است.
بیوفلاونوئید‌ها باعث استحکام مویرگ‌ها شده و خاصیت ضد میکروبی در خون دارد و باعث کاهش تب و سرماخوردگی می‌شود.

لیموترش خاصیت مقوی کردن پانکراس و کبد را دارد و مصرف آبلیمو برای افرادی که دارای زخم گلو و پیوره هستند می‌تواند مفید باشد.

مخلوط آبلیمو و گلیسرین به کیفیت ۱ به ۱۰ برای نرم کردن پوست و از بین بردن جوش،آکنه و آفتاب‌سوختگی‌های پوست بسیار مفید است.

اگر ۹۰ میلی‌گرم گلیسیرین با ۱۰ میلی گرم آبلیمو مخلوط شود و بلافاصله روی پوست مالیده شود سبب پاکسازی پوست می شود و اگر که این لوسیون را موقع خواب بر روی پوست مالیده شود می‌تواند اثرات مفیدی بر روی پوست داشته باشد.

آبلیمو برای رفع عطش و افراد رماتیسمی بسیار مفید است. البته مصرف زیاد آبلیمو زیاد به خصوص آب لیمو خالص ممکن است اثرات مخرب بر روی مینای دندان بگذارد.

منبع:فارس

گردآوری : پایگاه اینترنتی ممتازنیوز

تاریخ نشر جمعه ۷ مهر   مشاهده : ۲   | بازدید از صفحه اول


ممتازنیوز – خواص خوراکیها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.