اکسیری در پوست میوه‌ها

اردیبهشت ۱۴۰۳

بهترین راه برای رهایی از چروک‌های پوستی و مبارزه با سرطان‌ها، خوردن میوه‌ها با پوست است بنابر این دور ریختن پوست آنها عاقلانه نیست.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران ، میر حیدر کارشناس تغذیه دربارهٔ خواص پوست میوه ها گفت: تا آنجا که دهان در تماس با انواع خوراکی‌ها،از جمله میوه ها است تمام انواع آنها به نوعی نرم و آبدار می باشند به خصوص گوشت میانی یا همان مغز میوه، ولی طبق تحقیقات انجام شده بعضی از انواع آنتی اکسیدان های محافظ سلامتی در پوست میوه ها موجود است.

وی در خصوص پوست سیب و لیمو ترش افزود: سیب را همیشه با پوست آن بخورید چون ویتامین موجود در پوست آن از خود سیب بیشتر است می توان با پوست های خشک سیب یک چای مفید درست کرد و نوشید این جوشانده برای درمان چاقی و تب خال مفید است.

اگر روزانه یک قاشق مربا خوری پوست سیب را در یک لیوان آب حل کنید و بخورید کلیه های شما بهتر کار می کند پوست لیمو ترش ویتامین ث بسیاری دارد مقدار کمی از پوست لیمو ترش را در مقابل آفتاب خشک کنید و آسیاب کنید و هفته ای یک بار دندان هایتان را با گرد آن مسواک بزنید این کار سبب سفیدی دندان ها و محکم شدن لثه ها می گردد.

این کارشناس در مورد پوست پرتقال و لیمو شیرین تصریح کرد: پوست پرتقال سرشار از ویتامین c است و داروی سرما خوردگی می باشد پوست یک پرتقال رسیده را در سه لیوان آب بجوشانید بعد آن را با عسل شیرین کنید و بنوشید از این پوست برای تمیز کردن و برق انداختن کیف و کشف چرمی نیز می توانید استفاده کنید، اگر چای را با پوست لیمو شیرین دم کنید، سرفه را آرام می کند و پوست لیمو شیرین بر عکس لیمو شیرین برای اعصاب هم هیچ ضرری ندارد.

وی در پایان اذعان داشت: خوردن یک لیوان چای پوست نارنج جوشانده با یک قاشق مربا خوری عسل و دو قاشق غذا خوری عرق بهار نارنج بی خوابی را از بین می برد و چای پوست نارنج بهتر است دو ساعت قبل از خواب خورده شود./

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.