آزمون وحدت فراروی نامزدهای گفتمان انقلاب/ بعضی نامزدها خطوط قرمز را به دورن جبهه اصولگرایی می‌کشند

۲۱خردادماه،

برخی از پتانسیل های آنها در استانها فعال شده‌اند، ولی به‌نظر می‌رسد که نمی‌خواهند بسیار عیان وارد صحنه بشوند. بعضی تعابیر اینطور است که آنها به‌جایی رسیده‌اند که نمی‌خواهند کورسویی که برای ادامه بقای خود در عرصه سیاسی وجود دارد را خاموش کنند.

گروه سیاسی ممتازنیوز _ علی رضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با حضور در جمع اعضای شورای مرکزی بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با ذکر خاطره‌ای  از شهید تهرانی مقدم گفت: او انسانی بود که اگر حرفی می زد حتما به آن عمل می‌کرد، اما در این چند سال اخیر شاهد بودیم حرف‌هایی بیان شد که در حد شعار باقی ماند.

وی افزود: اهداف ما در این انتخاب، یکی حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و دوم انتخاب  فردی شایسته از بین کاندیدای حاضر است.

این نماینده مجلس دربارهٔ تعدد کاندیداهای اصولگرا نیز تصریح کرد: اگر در صحنه تهدیدی برای جهت‌گیری وضعیت اصولگرایی در کشور نبود، ‌تکثر اصولگرایان منفعت داشت و آنها می‌توانستند با حفظ همه اشتراکات بر اساس تفکرات ،سلیقه‌ها و نظرات، خود را در معرض انتخاب قرار دهند.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به نظرسنجی‌ها فعلا هیچکدام از کاندیداها قدرت بدست آوردن ۱+۵۰ درصد رای مردم را ندارند، با توجه به کناره‌گیری حداد به نفع اصولگراها و تجمیع رای اصلاح‌طلبان، حفظ جهت گیری اصولگرایی  در این است  که همه نامزدهای اصولگرا به سمت همگرایی و وحدت پیشروند.

نماینده تهران یادآور شد: به نظر بنده امروز نیروهای انقلاب باید برای حفظ جهت‌گیری کشور همگرایی اصولگراها را مطالبه کنند و در بین کاندیداها، تعدادی از آنها می‌توانند با طرح یک سازوکار مشخص به وحدت برسند.

وی در پاسخ به اینکه  تحلیل شما از باقی ماندن قالیباف و ولایتی در صحنه چیست، گفت: آنها نیز با توجه به صحنه موجود، مستثنی از قاعده همگرایی نیستند، این موضوع دربارهٔ جلیلی و رضایی نیز صدق می‌کند. البته این آزمونی است که فراروی همه نامزدهای متعلق به جبهه انقلاب است و امیدوارم به بهترین وجه از این آزمون سربلند خارج آیند.

زاکانی در پاسخ به پرسشی دیگری مبنی بر عملکرد احتمالی احمدی نژاد و دولت در انتخابات، گفت: بعضی از پتانسیل های آنها در استانها فعال شده‌اند، ولی به‌نظر می‌رسد که نمی‌خواهند بسیار عیان وارد صحنه بشوند. بعضی تعابیر اینطور است که آنها به‌جایی رسیده‌اند که نمی‌خواهند کورسویی که برای ادامه بقای خود در عرصه سیاسی وجود دارد را خاموش کنند.

وی گفت: علیرغم اینکه می‌توان از بعضی عملکردهای کاندیداها اشکال گرفت، نباید نفی و خط قرمز و واگرایی در حوزه اصولگرایی وجود داشته باشد. نباید نفی نامزدهای اصولگرا و ضدیت با آنها را به داخل جریان اصولگرا کشید. هرچند که بعضی از اصولگراها در مناظره خوب عمل نکردند، اما نباید خطوط قرمز را داخل جریان اصولگرایی بکشیم، بلکه باید خط قرمزها  را بین جریان اصولگرا و جریان اصلاح طلب ببینیم.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اکنون وظیفه همه اصولگرایان حفظ وحدت و همگرا شدن برای رسیدن به نامزد واحد و پیروزی در مرحله اول انتخابات است و در صورت عدم امکان، باید تلاش کرد با حداکثر همگرایی ممکن در مرحله دوم دو نامزد اصولگرا در رقابت حضور یابند.


مشرق
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.