آغاز عملیات توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان کشور

ایسنا/خراسان رضوی چهارمین مرحله طرح «سفره مهربانی» با مشارکت خادمیاران و یاوران رضوی در سراسر کشور با هدف تامین و توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای محرومان و نیازمندان آغاز شد.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی عصر امروز در مراسم آغاز عملیات سراسری توزیع ۸۸۸ هزار بسته معیشتی که با حضور تولیت آستان قدس رضوی به صورت ویدئو کنفرانس با کانون‌های خدمت رضوی سراسر کشور از بارگاه منور امام رضا(ع) انجام شد، اظهار کرد: در راستای عمل به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص رزمایش مواسات و همدلی و با هدف اجرای دستورات تولیت آستان قدس رضوی در این حوزه، چهارمین مرحله از طرح «سفره‌های مهربانی» در سراسر کشور آغاز شده و تا آغاز دهه کرامت، ۸۸۸ هزار بسته معیشتی برای اهدا به نیازمندان و محرومین آماده خواهد شد.

محمدحسین استادآقا افرود: در قالب این طرح ۱۱۱ هزار نفر از خادمیاران سراسر کشور، هر یک مسئولیت تامین ۸ بسته معیشتی ۵۰۰ هزار تومانی را عهده‌دار شده‌اند که توسط خود آن‌ها و با همکاری خیران عاشق امام رضا(ع) به عنوان یاوران رضوی، تهیه خواهد شد.

استادآقا تصریح کرد: خیران گرانقدر سراسر کشور برای مشارکت در این طرح معنوی، می‌توانند از طریق واریز هزینه هر بسته به حساب دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی در هر استان، تهیه و تحویل اقلام معیشتی به دبیرخانه کانون‌های خدمت رضوی و یا با شماره گیری کد #۸* و انتخاب عدد ۵ وجه خود را به صورت آنلاین واریز و در این امر خیر سهیم شوند. این بسته‌های معیشتی شامل موادغذایی اساسی از جمله برنج، روغن، رب، ماکارونی، حبوبات و… است.

شناسایی ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دارای اولویت

استادآقا همچنین با اشاره به تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی بر لزوم شناسایی دقیق نیازمندان سراسر کشور گفت: در این راستا و با همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، ۵۵۰ هزار خانواده نیازمند دهک یک در استان‌های مختلف کشور که در صف حمایت کمیته امداد قرار دارند، شناسایی شده‌اند و هدف اول توزیع بسته‌های معیشتی طرح سفره‌های مهربانی خواهند بود.

وی افزود: این طرح تا کنون با تامین ۹۰ میلیارد تومان کمک حمایتی در ۲۸ استان آغاز شده و تا دهه کرامت امسال ادامه خواهد داشت.

اهدای ۳۴۰ هزار بسته معیشتی در سال ۹۹

بر اساس گزارش آستان نیوز، مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی به نتایج اجرای سه مرحله اول طرح سفره‌های مهربانی نیز اشاره و اظهار کرد: در طول سال ۹۹ طرح «سفره مهربانی۱» در سه استان سیل زده کرمان، خوزستان و سیستان و بلوچستان اجرا و ۹۰ هزار بسته معیشتی به محرومان اهدا شد. همچنین در دومین مرحله طرح، ۱۸۰ هزار بسته و در سومین مرحله نیز۷۰ هزار بسته با مشارکت ۳۱ میلیارد تومانی آستان قدس و حدود ۴۰ میلیارد تومانی دفاتر خادمیاری استان‌ها تهیه و توزیع شد.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.