آغاز مرحله تازه کشف حیات فرازمینی

۰۵اردیبهشت،

آغاز مرحله تازه کشف حیات فرازمینی

 اخترشناسان تأکید می‌کنند، افزایش اکتشافات در حوزه سیارات بیگانه شبه زمین، لزوم برنامه‌ریزی تازه برای آغاز مرحله تازه‌ای از کشف حیات فرازمینی را نشان می‌دهد. 

 

 به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، دانشمندان در تاریخ ۱۸ آوریل (۲۹ فروردین) خبر کشف سه سیاره بیگانه تازه با احتمال میزبانی حیات شامل Kepler-62e، Kepler62f‌ و Kepler69c‌ را منتشر کردند.

نتایج تازه بیانگر وجود تعداد بیشتری از سیارات بیگانه قابل سکونت در کهکشان بر خلاف تحقیقات قبلی است.

اخترشناسان معتقدند، این کشفیات تازه لزوم بازنگری در برنامه‌های قبلی و آغاز دور تازه ای از جست‌وجوی حیات فرازمینی با کمک ابزارهای پرقدرت را نشان می دهد.

«لیزا کالتنگر» از محققان موسسه نجوم ماکس پلانک و مرکز هاروارد- اسمیت سونیان تأکید می کند: جمع آوری داده ها از سیارات بیگانه تازه کشف شده، یافتن نشانه های احتمالی آب و جست‌وجو برای حیات فرازمینی نیازمند یک برنامه ریزی جامع و دقیق است.

سیارات بیگانه تازه توسط تلسکوپ فضایی کپلر ناسا شناسایی شده اند؛ از سال ۲۰۰۹ میلادی و با آغاز مأموریت ۶۰۰ میلیون دلاری کپلر تاکنون بیش از دو هزار و ۷۰۰ سیاره بیگانه شناسایی شده اند که وجود تنها ۱۲۲ سیاره رسما تأیید شده است.

بر اساس داده های تلسکوپ کپلر، پیش بینی می گردد که شش درصد از ۷۵ میلیارد ستاره کوتوله قرمز در کهکشان راه شیری میزبان حیات باشند. 

 

/۱۱۷/


اخبار راسخون / علم و فناوری
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.