آمادگی “راهداران” برای استقبال از زائران پیاده در خراسان رضوی

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

مدیر راهداری راه و شهرسازی خراسان رضوی از آمادگی کامل این اداره کل برای استقبال از زائران پیاده در دهه آخر صفر خبر داد.

به گزارش ممتاز به نقل از گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی،  ابراهیم صنیعی با بیان این مطلب گفت: هر ساله برای حفظ امنیت و راحتی زائران پیاده بسیاری که در دهه آخر صفر از سراسر کشور برای زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) راهی مشهد مقدس شده اند، تمهیداتی در طول مسیر از سوی این اداره کل به اجرا گذاشته می شود و امسال نیز برنامه هایی برای استقبال با شکوه از این عزیزان در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: نصب ۸۰ بنر اخطار دهنده به رانندگان در بین جاده ها و مسیرهای عبوری زائران و توزیع بروشورهایی ایمنی که در آن نکات و موارد لازم برای حرکت در کنار جاده توضیح داده شده از جمله اقدامات اداره کل برای این ایام در امسال است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی افزود: بیش از ۳۳ راهدارخانه در کل استان آماده‌ استقبال و اسکان زائران پیاده‌ امام‌ رضا(ع) می باشند. همچنین ۹۵ اکیپ ثابت و سیار با استعداد ۵۴۲ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین راهداری استان نیز در این ایام به زائران پیاده ثامن الحجج(ع) خدمت رسانی خواهند کرد.

صنیعی اظهار داشت: همچنین تعداد ۹۹۵ راهدار نیز در دهه آخر صفر در طول مسیرهای عبوری مسافران به صورت آماده باش می باشند.

وی از کنترل سیستم‌های گرمایشی راهدارخانه‌ها و سرویس و آماده‌سازی آنها به‌ منظور استفاده در شرایط بحران خبر داد و گفت: تمامی راهدارخانه‌ها به ‌منظور پذیرایی مناسب از زائران امام ‌رضا(ع) به صورت ویژه نظافت شده اند. همچنین امکانات پذیرایی اولیه از زائران در مواقع اضطراری به مانند آذوقه، آب و کمک‌های اولیه پزشکی نیز در کلیه راهدارخانه ها در نظر گرفته ‌شده است.

مدیر راهداری اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی با تأکید بر اهتمام راهداران و اکیپ‌های راهداری نسبت به کنترل و نظارت دقیق بر محورها و رفع هر گونه مشکل و نارسایی در اسرع وقت در این ایام افزود: اکیپ‌های راهداری بیشتری در محورهای پرتردد که تعداد بیشتری از زائران پیاده در حاشیه آنها حرکت می کنند، مستقر خواهندشد.

صنیعی در ارتباط با آماده‌سازی و تسطیح حریم راه‌ها به ‌منظور تسهیل در عبور زائران پیاده گفت: پاکسازی حریم راه‌ها از نخاله، اشیای خطرناک و دست فروشان، برف‌روبی قسمتی از حریم برای عبور آسان زائران و هم‌چنین نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در زمینه نحوه صحیح عبور از حاشیه راه ها، اطلاع رسانی در خصوص وضعیت آب و هوا و پیام‌ها و اخطارهای ایمنی، از جمله اقدامات انجام‌شده در این زمینه است.

وی افزود: همچنین جهت امنیت بیشتر کاروان های زائران پیاده، نحوه تردد آنها درحاشیه راه و همچنین عبورهای عرضی زائرین پیاده از جاده ها به وسیله ۲۲ دستگاه دوربین نظارت تصویری نصب شده در طول محورهای اصلی توسط مرکز مدیریت راه های استان رصد می شود.

صنیعی در پایان با اعلام تسلیت ایام سوگواری امام ‌هشتم(ع) به عموم هم‌وطنان عزیز، از همه اقشاری که قصد زیارت حرم رضوی را با پای پیاده دارند درخواست ‌کرد، با رعایت دقیق دستورالعمل تردد از حاشیه راه‌ها، همکاری کاملی با راهداران و اکیپ‌های راهداری به‌ منظور حفظ جان خود و امنیت سایرین داشته‌ باشند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.